Telekomunikacja Polska chciała 803 mln złotych za utrzymywanie budek telefonicznych. Dostała 67 mln

Telekomunikacja Polska chciała 803 mln złotych za utrzymywanie budek telefonicznych. Dostała 67 mln

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.hu Źródło: FreeImages.com
Urząd Komunikacji Elektronicznej przyznał Telekomunikacji Polskiej ok. 67 mln zł dopłaty do kosztów świadczenia usługi powszechnej w latach 2006 - 2009. Spółka wnioskowała o dopłata w wysokości ponad 803 mln zł - podał UKE.
Zgodnie z prawem UE usługa powszechna to m.in. utrzymywanie budek telefonicznych, obowiązek podłączania nowych klientów do sieci i tańsza oferta dla osób niepełnosprawnych. Taką działalność prowadzi w każdym unijnym kraju jeden z operatorów telekomunikacyjnych. W Polsce do świadczenia usługi powszechnej Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE) w 2006 r. wyznaczył Telekomunikację Polską.

Spółce przysługuje dopłata do poniesionych kosztów, w przypadku, gdy np. podłączanie do sieci nowych klientów lub utrzymywanie budek telefonicznych byłoby dla niej nieopłacalne. W takiej sytuacji do kosztów TP dopłacać mają firmy telekomunikacyjne, których przychód przekroczył 4 mln zł w danym roku. Wysokość udziału w dopłacie nie może przekroczyć 1 proc. przychodów przedsiębiorstwa. Kwotę, jaką mają zapłacić poszczególne firmy, ustala prezes UKE.

PAP, arb