Polscy bankowcy tracą przekonanie do euro

Polscy bankowcy tracą przekonanie do euro

Dodano:   /  Zmieniono: 
Fot. sxc.huŹródło:FreeImages.com
70 proc. bankowców uważa, że reklamy usług bankowych nie mówią całej prawdy o oferowanych produktach finansowych - wynika z sondażu przeprowadzonego przez TNS Pentor. Połowa badanych uważa, że przekazy reklamowe są zbyt agresywne. Badanie wykazało też, że zmniejsza się liczba bankowców, którzy popierają wprowadzenie w Polsce euro.

Z badań opublikowanych przez Pentor w lipcowym "Monitorze Bankowym" wynika, że 31 proc. ankietowanych bankowców jest zdania, iż informacje przekazywane w reklamach są rzetelne. Zdaniem 75 proc. respondentów, reklamy usług bankowych nie różnią się od reklam innych instytucji finansowych. Od 2008 roku spada liczba respondentów, którzy twierdzą, że reklamy skutecznie oddziaływają na klientów. Trzy lata temu "zdecydowanie tak" lub "raczej tak" odpowiedziało 80 proc., w roku 2011 - 72 proc.

Pentor pytał bankowców także o wzmożone zainteresowanie przewalutowaniem kredytów hipotecznych. Z sondy wynika, że taką sytuację zaobserwowano jedynie w co dziesiątej placówce. Bez zmian pozostał popyt na kredyty wakacyjne. 60 proc. respondentów oceniło, że jest bez zmian w stosunku do ubiegłego roku, 28 proc. stwierdziło, że zainteresowanie jest mniejsze, a jedynie 8 proc. uznało, że klienci pytają o to częściej.

W porównaniu z wcześniejszymi latami, spadło poparcie bankowców dla przyjęcia wspólnej europejskiej waluty. Obecnie opowiada się za nim 55 proc. respondentów, tymczasem w roku 2010 uznało tak 76 proc. odpowiadających, a w rekordowym pod tym względem roku 2009 - 86 proc. 43 proc. respondentów oceniło, że wprowadzenie euro przyniesie korzyści bankom. 68 proc. uznało, że takie rozwiązanie jest dobre dla dużych firm i korporacji. Jedynie 26 proc respondentów oceniło, że będzie to sprzyjać gospodarstwom domowym.

Sondaż w placówkach bankowych został przeprowadzony w dniach 11-18 lipca. W telefonicznym badaniu wspomaganym komputerowo (CATI) wzięło udział 200 placówek bankowych z całego kraju, reprezentującyh wszystkie typy banków krajowych.

PAP, arb