Będą przekonywać do segregowania plastiku

Będą przekonywać do segregowania plastiku

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. sxc.hu) Źródło:FreeImages.com
W kilkunastu miastach Polski ruszyła czwarta edycja kampanii na rzecz segregowania plastikowych odpadów. Akcja ma zwrócić uwagę na problem nieefektywnej gospodarki odpadami. Organizatorem kampanii jest fundacji PlasticsEurope, która skupia największych producentów tworzyw sztucznych w UE.
Według GUS z odpadów komunalnych odzyskuje się w Polsce 7  proc. odpadów z tworzyw sztucznych. - Selektywna zbiórka odpadów to pierwszy krok prowadzący do  zmniejszania ilości składowanych odpadów. Każdy plastikowy odpad ma wartość – jest cenny z ekologicznego oraz ekonomicznego punktu widzenia – mówi menedżer ds. komunikacji fundacji PlasticsEurope Polska Anna Kozera-Szałkowska.

Ze wstępnych danych fundacji PlasticsEurope wynika, że w Polsce przetwarza się 20 proc. odpadów z tworzyw sztucznych. Ponad 70 proc. odpadów trafia na wysypisko. To dwudziesty wynik w Europie. - Daleko nam do takich państw, jak Szwajcaria, Niemcy, Dania, Szwecja, Austria czy Belgia, gdzie odzysk zużytych tworzyw sztucznych jest większy niż 90 proc. – oświadczył dyrektor Fundacji PlasticsEurope Polska Kazimierz Borkowski.

PlasticsEurope Polska to fundacja reprezentująca producentów tworzyw sztucznych w Polsce. Działa w ramach ogólnoeuropejskiego stowarzyszenia producentów tworzyw sztucznych PlasticsEurope z siedzibą w Brukseli. Skupia ponad 100 firm członkowskich, których udział w produkcji polimerów wytwarzanych w UE, Norwegii, Szwajcarii, Chorwacji i Turcji wynosi powyżej 90 proc.

zew, PAP