Cel - sadownictwo
Nowe Ursusy mają być przeznaczone głównie do sadownictwa, ale też dla służb leśnych czy komunalnych. Ciągnik ma być zaprezentowany na targach rolniczych w Bednarach, które odbędą się we wrześniu. Firma - w związku z rozszerzeniem działalności - planuje zatrudnić około 100 nowych pracowników. Jak powiedział Zarajczyk, jednym z powodów ulokowania produkcji w lubelskim oddziale spółki było właśnie to, że są tutaj wykwalifikowani pracownicy, m.in. po upadłej fabryce Daewoo czy zwolnieni w ramach redukcji zatrudnienia w PZL Świdnik. - Tutaj są kadry przydatne dla motoryzacji - zaznaczył.
Zaczną jesienią
Uruchomienie produkcji Ursusa w Lublinie planowane jest w październiku lub listopadzie. - Zależy nam bardzo, żeby to było jak najszybciej, bo nieobecność na rynku oznacza niepowetowane straty i ta marka będzie ginęła, jeśli nie zaprezentujemy nowych produktów - dodał Zarajczyk.
Jedna z najsilniejszych polskich marek
W czerwcu POL-MOT Warfama stał się wyłącznym właścicielem i dysponentem znaku towarowego Ursus. UOKiK zezwolił tej firmie na przejęcie kontroli nad spółką Ursus. Zarajczyk podkreślił, że Ursus to jedna z najsilniejszych polskich marek. - To był zawsze dobry produkt i niedrogi. Stąd też nasza determinacja, żeby przejąć prawa do tej nazwy, a potem spróbować tak zrestrukturyzować produkcję i lokalizację, żeby ten Ursus znów był traktorem niedrogim, a jednocześnie bardzo dobrej jakości - dodał. Według ostrożnych szacunków - podkreślił Zarajczyk - za trzy lata możliwe jest produkowanie w Lublinie ok. pięciu tys. sztuk rocznie nowego Ursusa.
Czym jest POL-MOT
POL-MOT Warfama jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. Spółka specjalizuje się w produkcji maszyn i urządzeń rolniczych - m.in. pras zwijających, owijarek, rozrzutników obornika, przyczep, ładowaczy czołowych typu TUR, ładowaczy zaczepianych i zawieszanych tylnych oraz ciągników rolniczych. Spółka posiada zakład produkcyjny w Dobrym Mieście k. Olsztyna, a także oddziały w Biedaszkach Małych k. Kętrzyna, w Opalenicy i w Lublinie. W lubelskim oddziale montowane są - pochodzące z Chin - samochody Grand Tiger typu pick-up wyposażone w wysokoprężną jednostkę o mocy 170 KM i napęd na obie osie. W marcu 2009 r. spółka uzyskała świadectwo homologacji pick-upa uprawniające do sprzedaży samochodu na terenie Unii Europejskiej. POL-MOT Warfama produkuje też ekologiczne brykiety z biomasy.pap, ps