UE zapłaci za warszawskie metro "prawie jak za autostradę"

UE zapłaci za warszawskie metro "prawie jak za autostradę"

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. Wikipedia)
2,77 mld zł wyniesie unijne dofinansowanie do budowy centralnego odcinka II linii warszawskiego metra - umowa w tej sprawie została podpisana 22 września w Warszawie. Koszt całej inwestycji to 5,92 mld zł.
Minister rozwoju regionalnego Elżbieta Bieńkowska podkreśliła, że budowa stołecznego metra to czwarty co do wielkości projekt, który ma otrzymać dofinansowanie europejskie. - To inwestycja porównywalna z budowaniem odcinków autostrad - zaznaczyła. W ramach projektu, poza zaprojektowaniem i budową siedmiu stacji na linii o długości ok. 6,7 km, dofinansowana zostanie także przebudowa infrastruktury stacji technicznej na Kabatach oraz zaprojektowanie 4 stacji na odcinku zachodnim w kierunku Bemowa i 3 stacji na Pradze. Dofinansowany ma być też zakup 35 nowych pociągów, które mają jeździć na obu liniach metra.

Prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz przypominała, że jeszcze za czasów prezydenta Starzyńskiego planowano, iż odcinek metra na Pragę będzie gotowy w latach 50-tych - plany te pokrzyżował jednak wybuch II wojny światowej. Gronkiewicz-Waltz dodała, że druga linia metra jest budowana z wykorzystaniem zaawansowanych technologii, dlatego może być ona wybudowana w kilka, a nie jak pierwsza linia - w 25 lat. Prezydent przewiduje, że ostatnie faktury dotyczące inwestycji w centralny odcinek II linii metra trafią do Brukseli w 2014 r. - wtedy też ma budowa ma się zakończyć.

PAP, arb