Emisja została przygotowana przez BRE Bank, który jest także jej gwarantem. SKM chce pozyskać z emisji 216,4 mln zł. Z tej kwoty 126,4 mln zł planuje przeznaczyć na sfinansowanie wkładu własnego, a 90 mln zł na finansowanie pomostowe dofinansowania unijnego i VAT. Obligacje mają być wyemitowane w dwóch transzach - długoterminowej i średnioterminowej.
Nowe pociągi mogą na raz zabrać ponad tysiąc pasażerów. Każdy ze składów jest wyposażony w monitoring i klimatyzację. Podłoga pociągów jest na wysokości peronów, by łatwiej było wsiadać i wysiadać. Według planów, pociągi mają kursować z warszawskiego lotniska co kwadrans; przejazd do centrum miasta zajmie ok. 20 minut. Linia kolejowa na Okęcie nie jest zbudowana, więc uruchomienie połączenia jest planowane na pierwszy kwartał przyszłego roku. Do tego czasu pociągi będą jeździły na innych liniach.
Jak poinformował Walczak, spółka odebrała 7 z zamówionych 13 pociągów. Sześć jeździ w barwach SKM, a siódmy wyjedzie na tory 29 września.
zew, PAP