Wynajmujesz mieszkanie? Zostały ci dwa dni na złożenie PIT-u

Wynajmujesz mieszkanie? Zostały ci dwa dni na złożenie PIT-u

Dodano:   /  Zmieniono: 
Osoby uzyskujące przychody z najmu mieszkania muszą rozliczyć się z fiskusem do 31 stycznia (fot. sxc.hu)Źródło:FreeImages.com
Podatnicy płacący zryczałtowany podatek od działalności gospodarczej, uzyskujący przychody z najmu, podnajmu lub dzierżawy, mają do końca stycznia czas na rozliczenie się z urzędem skarbowym. Resort finansów przypomina, że PIT-28 można złożyć przez internet.
Z informacji Ministerstwa Finansów opublikowanych na stronie internetowej resortu wynika, że drogą elektroniczną można złożyć też roczne deklaracje o wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, zapłaconej i odliczonej od podatku, które do 31 stycznia składają podatnicy opłacający podatek dochodowy w formie karty podatkowej (PIT-16A) oraz płacący zryczałtowany podatek dochodowy od przychodów osób duchownych (PIT-19A). Deklaracje PIT-28, PIT-16A i PIT-19A można wysłać przez internet za pomocą przygotowanego przez Ministerstwo Finansów systemu e-Deklaracje. Formularze nie wymagają posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Aplikacja dostępna jest na stronie internetowej www.e-deklaracje.gov.pl. "Dowodem złożenia zeznania w tej formie jest Urzędowe Poświadczenie Odbioru, które zawiera m.in. datę przyjęcia zeznania przez system e-Deklaracje" - informuje resort finansów. W przypadku popełnienia błędu w formularzu, elektronicznie można złożyć też korektę deklaracji.

Deklaracje podatnik może złożyć także osobiście w kancelarii urzędu skarbowego, gdzie otrzyma potwierdzenie, ale może też nadać listem poleconym przez Pocztę Polską, co daje gwarancję, że dotrze ona do urzędu skarbowego. Ponadto z  fiskusem można się rozliczyć wrzucając deklarację do tzw. urzędomatu (urządzenia do przyjmowania dokumentów podatkowych wydającego potwierdzenie ich odbioru), który może stać nie  tylko w urzędzie skarbowym, ale także np. w urzędzie gminy.

Resort finansów przypomina, że składając zeznanie podatkowe za  2011 r. należy pamiętać o prawidłowym wskazaniu swojego identyfikatora podatkowego - obecnie jest nim numer PESEL albo NIP. Numer PESEL wpisują do zeznania osoby objęte rejestrem PESEL i które nie prowadzą działalności gospodarczej, nie są zarejestrowanymi podatnikami VAT, nie są płatnikami składek społecznych i zdrowotnych oraz podatku np. z tytułu zatrudnienia pracownika. "Osoby, które nie spełniają chociaż jednego z powyższych warunków, w zeznaniu podają NIP" - informuje resort finansów.

PAP, arb