UOKiK: Canal+ oszukiwał abonentów - musi zapłacić 1,8 miliona złotych

UOKiK: Canal+ oszukiwał abonentów - musi zapłacić 1,8 miliona złotych

Dodano:   /  Zmieniono: 
Canal+ cyfrowy ma zapłacić 1,8 miliona złotych za wprowadzanie w błąd abonentów
1,8 mln zł kary nałożyła Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na Canal+ Cyfrowy, uznając, że spółka wprowadzała abonentów w błąd. Canal+ Cyfrowy zaprzestał stosowania zakwestionowanej praktyki, odwołał się też do sądu - podał UOKiK.

UOKiK uznał, że Canal+ Cyfrowy wprowadzał w błąd abonentów rezygnujących z oferty spółki, wysyłając im listy z informacją, że  powinni jak najszybciej skontaktować się telefonicznie ze spółką. Urząd ocenił, że wielu z tych abonentów nich mogło pomyśleć, że jest to niezbędne, aby skutecznie rozwiązać umowę, podczas gdy zgodnie z regulaminem, wystarczające było wypowiedzenie, wysłane listem. UOKiK ocenił, że telefon, który miał wykonać konsument mógł służyć przedsiębiorcy m.in. do prezentacji atrakcyjniejszej oferty i zachęcenia go do dalszego korzystania z usługi.

W związku z tymi ustaleniami prezes UOKiK uznała, że Canal+ Cyfrowy wprowadził konsumentów w błąd, co do ich obowiązków i nałożyła karę w wysokości 1 806 304 zł. UOKiK podał też, że  spółka zaprzestała stosowania kwestionowanej praktyki, a decyzja o karze nie jest ostateczna, ponieważ Canal+ Cyfrowy odwołał się do sądu.

PAP, arb