Polacy przestali kupować drukarki

Polacy przestali kupować drukarki

Dodano:   /  Zmieniono: 
IDC: w Polsce spada sprzedaż urządzeń drukujących (fot. sxc)
W 2011 roku w Polsce sprzedano ponad 1,2 miliona sztuk urządzeń drukujących. To 3-proc. spadek w porównaniu z rokiem 2010 - podała w środę firma analityczna IDC.

Zdaniem ekspertów, kolejny rok z rzędu technologia drukarek atramentowych w największym stopniu wpłynęła na spadek wielkości rynku w  Polsce. Polacy chętniej wybierają atramentowe urządzenia wielofunkcyjne oraz tanie drukarki laserowe, niż drukarki atramentowe. Nie bez wpływu na rynek w Polsce w roku 2011 pozostały także wydarzenia w Azji – trzęsienie ziemi w Japonii, a także powódź w  Tajlandii. Obie katastrofy zachwiały łańcuchem dostaw i opóźniły zamówienia, a także przyczyniły się do tymczasowych braków w ofercie produktowej niektórych producentów. Dodatkowo, wahania kursów walutowych i ogólna niepewna sytuacja związana z pogłębiającym się kryzysem strefy euro, miały niekorzystny wpływ na cały rynek IT - uważają analitycy.

Pomimo tego dobrze sprzedawały się urządzenia wielofunkcyjne (najczęściej połączenie drukarki, skanera i faksu). - Urządzenia wielofunkcyjne podciągnęły rynek w górę. Silne wzrosty widoczne były zarówno w technologii kolorowej jak i czarnobiałej - podkreśla analityk IDC Przemek Kowalski.

IDC jest jedną z największych firm zajmujących się badaniem rynku teleinformatycznego. Głównym zadaniem firmy jest dostarczanie analiz na  temat przyszłych trendów rozwojowych poszczególnych sektorów rynku. IDC zatrudnia ponad tysiąc analityków rynku w ponad 110 krajach.

eb, pap