Gucci i inni przekonują się do Polski. Ale Niemcy są ostrożni

Gucci i inni przekonują się do Polski. Ale Niemcy są ostrożni

Butik firmy Gucci, fot. Wikipedia
Polska staje się coraz bardziej atrakcyjnym rynkiem dla znanych międzynarodowych marek. W zeszłym roku swoje salony otworzyło prawie 40 z nich. Zdaniem analityków, marki te przyciąga nad Wisłę duży potencjał rynku.

W 2011 r. spośród marek średniego koszyka cenowego swoją działalność w Polsce zainaugurowały m.in.: Toys"R”Us (artykuły dziecięce), GAP (moda), Foot Locker (obuwie), Desigual (moda), Dorothy Perkins (moda), Lindex (moda), Jula (artykuły domowe).

Otwarcie warszawskiego Domu Mody vitkAc, w budynku Wolf Bracka w  Warszawie, pozwoliło zadebiutować na polskim rynku wielu markom luksusowej mody m.in.: Gucci, Bottega Veneta, Yves Saint Laurent, Lanvin.

Coraz większym zainteresowaniem Polska cieszy się wśród amerykańskich handlowców, co potwierdziła ekspansja marki TK Maxx, debiut marki GAP czy Toys"R”Us. Natomiast bardzo ostrożnie podchodzą do naszego rynku droższe marki niemieckie.

Zdaniem analityków handlowcy wybierają rynki, na których wciąż jest wiele do zrobienia. Ponadto sieci handlowe chętniej lokują się tam, gdzie już mają wypróbowany rynek, gdzie przyjmowane są entuzjastycznie ze względu na podobieństwa kulturowe. Handlowcy obserwują także działania firm konkurencyjnych, a ich dobre rezultaty, systematyczny rozwój, utwierdzają w wyborze Polski na kolejny atrakcyjny rynek zbytu.

pap, ps

Czytaj także

 0

Czytaj także