W 2012 roku na polskich drogach pojawiło się 100 tysięcy nowych samochodów

W 2012 roku na polskich drogach pojawiło się 100 tysięcy nowych samochodów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Liderem sprzedaży na polskim rynku motoryzacyjnym pozostaje Skoda (fot. Maly LOLek/Wikipedia) 
W ciągu pierwszych czterech miesięcy 2012 roku w Polsce zarejestrowano 100 738 nowych samochodów osobowych, o 11,05 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2011 r. – poinformował instytut Samar na podstawie wstępnych danych Centralnej Ewidencji Pojazdów. W kwietniu Polacy kupili 23 554 nowe samochody - o 6,41 proc. więcej, niż rok wcześnie.

Tytuł lidera rynku zachowała Skoda - od stycznia do kwietnia klienci kupili i zarejestrowali 13052 auta tej marki, o 20,49 proc. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Udział Skody w polskim rynku samochodów osobowych wyniósł 12,96 proc. Pozycję wicelidera utrzymała Toyota, której klienci zarejestrowali podczas pierwszych czterech miesięcy tego roku 7911 aut, o 7,38 proc. więcej, niż w analogicznym okresie 2011 roku. Udział marki w  polskim rynku wyniósł 7,86 proc. Na trzecim miejscu umocnił się Volkswagen, który sprzedał 7351 samochodów, o 48,42 proc. więcej niż przed rokiem. Udział marki w  polskim rynku wyniósł 7,30 proc.

Dalsze miejsca w kolejności zajmują: Opel - 7039 sprzedanych egzemplarzy (o 5,63 proc. mniej niż przed rokiem), Ford - 6488 aut (wzrost o 7,22 proc.), Hyundai - 5812 (wzrost o 27,48 proc.), Kia - 5269 (wzrost o 17,45 proc.), Nissan – 5136 (wzrost o  18,42 proc.), Fiat – 5099 (spadek o 22,48 proc.) i Chevrolet – 4773 (wzrost o 78,30 proc.).

Ponadto w ciągu pierwszych czterech miesięcy tego roku sprowadzono do  Polski i zarejestrowano 197 184 auta używane, o 5,78 proc. mniej niż w analogicznym okresie 2011 roku. Tylko w kwietniu zarejestrowano 59 026 takich samochodów, o 3,36 proc. więcej niż w marcu, i o 0,32 proc. więcej, niż w kwietniu przed rokiem.

Wśród sprowadzonych w tym roku aut największą grupę stanowią samochody w wieku powyżej 10 lat. Ich udział utrzymuje się na poziomie około 50 proc. Samochody w wieku od 4 do 10 lat stanowią ponad 43 proc. importu, natomiast auta najmłodsze w wieku do 4 lat to zaledwie niecałe 7  proc. importu. Liderem wśród marek prywatnie sprowadzanych do Polski niezmiennie pozostaje Volkswagen, przed Oplem, Renault, Fordem i Audi.

PAP, arb