Poczta Polska się bogaci

Poczta Polska się bogaci

Dodano:   /  Zmieniono: 
O 154 proc. wzrósł zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 roku (fot. PAP/Paweł Supernak) 
Zysk brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wzrósł o 154 proc. w porównaniu do roku 2010 r. i sięgnął 158,8 mln zł, natomiast zysk brutto Grupy Poczty Polskiej wzrósł o ponad 150 proc. do 205,9 mln zł - podał zarząd Poczty Polskiej.

Rentowność obrotu brutto Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 2,5 proc. Oznacza to wzrost o 1,5 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 2,3 proc. W 2011 r. przychody były niższe o 2,1 proc. i wyniosły 6 mld 380 mln zł, a koszty działania spółki spadły o 3,6 proc. do 6 mld 221 mln zł.

Prezes Poczty Polskiej Jerzy Jóźkowiak podkreślił, że kluczowym celem zarządu jest stabilizacja finansowa i rentowność spółki, a wyniki, które firma osiągnęła w ubiegłym roku potwierdzają skuteczność prowadzonych działań restrukturyzacyjnych. - Mimo, że trendy rynkowe nie były zbyt sprzyjające, wyniki finansowe za rok 2011 są lepsze niż były planowane. I wstępne wyniki za pierwszy kwartał tego roku również są lepsze niże te, które planowaliśmy -  powiedział Jóźkowiak.

Dodał, że w pierwszym kwartale 2012 r. poczta zanotowała wzrost przychodów w usługach listowych dla biznesu, co jest ważne w związku z  negatywnymi trendami w tym obszarze, jak również aktywnymi działaniami konkurencji.

Przychody z usług bankowo–ubezpieczeniowych wzrosły w I kwartale 2012 roku o 32 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2011 r., a o 11 proc. poprawiły się przychody z usług logistyki gotówki. Swój zysk brutto poprawiła w ubiegłym roku każda ze spółek Grupy, przede wszystkim Bank Pocztowy, którego wynik brutto poprawił się o  ponad 114 proc. rok do roku i wyniósł 37,5 mln zł. Rozwój usług bankowo–ubezpieczeniowych jest jednym z najważniejszych obszarów, w  których Poczta Polska będzie zwiększała swoją obecność.

Przychody Grupy Poczty Polskiej wyniosły w 2011 roku 6 mld 799 mln zł, co oznacza spadek o 1,4 proc. Koszty obniżyły się natomiast o 3,2 proc. W 2011 roku nie przekroczyły 6 mld 600 mln zł. Rentowność obrotu brutto Grupy Poczty Polskiej w 2011 roku wyniosła 3 proc. Oznacza to  wzrost o 1,8 punktu procentowego w porównaniu do roku 2010. W 2009 roku wskaźnik ten był ujemny i wyniósł minus 1,8 proc.

sjk, PAP