PKP wyda 178 mln zł, by pociągi mogły jeździć z prędkością 160 km/godz.

PKP wyda 178 mln zł, by pociągi mogły jeździć z prędkością 160 km/godz.

Dodano:   /  Zmieniono: 
Ponad 178 mln zł kosztować będzie modernizacja 68 wagonów PKP Intercity, które będą kursować na trasie Przemyśl – Szczecin (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Ponad 178 mln zł kosztować będzie modernizacja 68 wagonów PKP Intercity, które będą kursować na trasie Przemyśl – Szczecin. Połowę z tej kwoty dołoży Unia Europejska. 5 czerwca spółka poinformowała o rozstrzygnięciu przetargu.
Jak wyjaśniła spółka, zamówienie podzielono na pięć części. 20 przedziałowych wagonów pasażerskich drugiej klasy typu 41A zmodernizuje H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych za prawie 54,5 mln zł. Natomiast najkorzystniejszą ofertę na modernizację 10 przedziałowych wagonów pasażerskich drugiej klasy typu 111A, wartą ok. 24,4 mln zł, złożył Newag.

Pozostałe wagony naprawi konsorcjum bydgoskiej Pesy i Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego "Mińsk Mazowiecki". Chodzi o modernizację 18 przedziałowych wagonów pasażerskich pierwszej klasy typu 140A (za 46,5 mln), 10 przedziałowych wagonów pasażerskich drugiej klasy typu 111A (22 mln zł) oraz 10 przedziałowych wagonów pasażerskich pierwszej klasy typu 112A (31,1 mln zł).

Po modernizacji wagony będą mogły jeździć z prędkością 160 km/godz. Zostaną także wyposażone w udogodnienia dla osób niepełnosprawnych czy  wieszaki do przewozu rowerów. Mają mieć również klimatyzację.

W 2012 roku PKP Intercity chcą naprawić ponad 1 tys. wagonów i 150 lokomotyw. Do 2015 r. spółka chce mieć 1,7 tys. wagonów, 300 wagonów specjalizowanych, 200 lokomotyw rozwijających do 120 km/godz., 50 lokomotyw manewrowych, 70 lokomotyw dostosowanych do prędkości 160/200 km/godz., 20 składów zespołowych (tzw. pendolino, ale bez wychylnego nadwozia) oraz 30 wagonów piętrowych.

ja, PAP