Klienci Aquamaris wracają do kraju

Klienci Aquamaris wracają do kraju

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. sxc
Klienci bielskiego biura podróży Aquamaris, które ogłosiło bankructwo, sukcesywnie wracają do kraju. Nie wszyscy mogą liczyć na transport samolotem, część z nich przyjedzie do Polski autokarami. Gdy biuro ogłosiło niewypłacalność, poza granicami było ponad 600 jego klientów.

Pierwsi klienci Aquamaris wrócili do kraju w piątek i w nocy z piątku na sobotę. Najpierw zorganizowano powrót prawie 50 turystów z Egiptu. Witold Trólka z urzędu marszałkowskiego w Katowicach poinformował w sobotę, że zarezerwowano kilkanaście dodatkowych miejsc w samolotach dla osób wracających z Egiptu. Być może ta liczba się zmieni, trwają rozmowy z przewoźnikami.

Jeszcze w sobotę z wyspy Rodos ma wyruszyć do kraju 120-osobowa grupa, której - mimo starań - nie udało się załatwić transportu lotniczego. Przyjadą z Grecji autobusem, co zajmie ponad 30 godzin. Urząd marszałkowski ma zadbać o posiłki dla tych osób podczas podróży.

W najkorzystniejszej sytuacji są klienci Aquamaris w Bułgarii. Tam biuro opłaciło wszystkie usługi, łącznie z przelotem do Polski. Natomiast grupa 136 osób z Krety przyleci do Polski 5 sierpnia – ci turyści też mieli cały pobyt opłacony, ale o loty do kraju musiał już zadbać urząd marszałkowski. Koszt powrotnej podróży zostanie opłacony z sumy gwarancyjnej biura Aquamaris.

Samorząd woj. śląskiego dowiedział się o sytuacji Aquamaris w czwartek po południu - ze strony internetowej biura. Rozpoczął wówczas przygotowania do organizacji powrotu klientów biura do Polski, kontaktując się m.in. z przewoźnikami i polskimi konsulami w poszczególnych krajach. W piątek urząd marszałkowski woj. śląskiego uruchomił infolinię dla klientów Aquamaris. Dzięki niej można uzyskać informacje ws. pomocy samorządu dla klientów Aquamaris. Pytać można pod numerem telefonu: +48 (32) 77 40 973, faxu: +48 (32) 77 40 911 lub wysyłając e-mail na adres: [email protected]

eb, pap