A1: reaktywacja. Stary-nowy wykonawca wraca do pracy

A1: reaktywacja. Stary-nowy wykonawca wraca do pracy

SRB będzie kontynuowało prace na A1 (fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Irlandzka firma SRB będzie kontynuowała budowę autostrady A1 - poinformowała rzeczniczka Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Urszula Nelken. Spółka jest zaangażowana w budowę fragmentu A1 z Czerniewic do Kowala. - SRB zadeklarowała, że będzie kontynuowała prace na wszystkich odcinkach autostrady A1, w które jest zaangażowana - powiedziała rzeczniczka.

10 sierpnia GDDKiA podała, że przyszłość budowy odcinka autostrady A1 Kowal-Brzezie przez obecnego wykonawcę - konsorcjum firm: SRB Civil Engineering Ltd, John Sisk & Son Limited, PBG i Hydrobudowa - będzie znana po spotkaniu kierownictwa GDDKiA z właścicielem SRB Johnem Siskiem 13 sierpnia. Przeorganizowanie prac jest konieczne ze względu na ogłoszenie upadłości przez polskich członków konsorcjum, w skład którego wchodzi SRB: PBG, Hydrobudowę i Aprivię. To spowodowało przestój w pracach budowlanych.

Nelken pytana czy na tym odcinku SRB będzie prowadziła prace razem z innymi firmami, odpowiedziała, że "nie zna szczegółów". Zaznaczyła, że firma SRB nie podała GDDKiA więcej informacji na temat organizacji pracy na tym odcinku. Budowa A1 Czerniewice-Kowal ma kosztować ponad 5,8 mld zł, z czego ok. 3,2 mld zł dołoży Unia Europejska. Ten blisko 65-kilometrowy odcinek autostrady zlokalizowany jest na terenie województwa kujawsko-pomorskiego. Docelowo autostrada A1 ma prowadzić z Trójmiasta do granicy z Czechami w Gorzyczkach.

Budowę fragmentu A1 z Czerniewic do Kowala podzielono na dwa zadania, oba realizują konsorcja tych samych firm: SRB, PBG, Aprivia, Hydrobudowa Polska i John Sisk and Son. Na odcinku Czerniewice-Brzezie liderem konsorcjum jest SRB Civil Engineering, a na odcinku Brzezie-Kowal - PBG.

GDDKiA w komunikacie podała też, że wezwała wykonawcę do opracowania i wdrożenia programu naprawczego na obu kujawsko-pomorskich odcinkach. Wykonawca jest zobowiązany m.in. do zabetonowania czterech obiektów oraz przedstawienia programu naprawczego uwzględniającego m.in.: prowadzenie prac w trybie dwuzmianowym (w godzinach 6.00 – 22.00), a tam gdzie jest to możliwe zapewnienie ciągłości pracy w systemie 24h/dobę przez 7 dni w tygodniu.

jl, PAP

Czytaj także

 0

Czytaj także