Dlaczego OLT Express dostały koncesję?

Dlaczego OLT Express dostały koncesję?

Dodano:   /  Zmieniono: 
Sławomir Nowak (fot. PAP/Leszek Szymański)
W Urzędzie Lotnictwa Cywilnego trwa kontrola, która ma na celu sprawdzenie procesu przyznawania przez ULC koncesji liniom lotniczym - poinformował minister transportu Sławomir Nowak (PO). Dodał, że po kontroli nie wyklucza wniosków personalnych.

Nowak odpowiadał na pytania posłów zadane w związku z informacją przedstawicieli rządu ws. Amber Gold - spółka ta była m.in. inwestorem upadłych linii - OLT Express Regional oraz OLT Express Poland - z grupy OLT Express. Pytania posłów dotyczyły również okoliczności przydzielenia przez ULC koncesji na wykonywanie przewozu lotniczego dla OLT Express.

- W sierpniu tego roku skierowałem bardzo szczegółową i kompetentną kontrolę do Urzędu Lotnictwa Cywilnego, która bada proces przyznawania koncesji. Po tym procesie kontrolingu (pisownia oryginalna - red.), który jest w ULC, będę proponował Wysokiej Izbie również kolejne wnioski, być może nawet personalne - powiedział Nowak w Sejmie.

Stwierdził, że resort zaproponuje zmiany, które zwiększą uprawnienia szefa Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Chodzi o to, aby prezes ULC - którego urząd jest niezależnym regulatorem - miał inne sankcje, niż wyłącznie zawieszenie bądź odebranie przewoźnikowi koncesji na wykonywanie lotów pasażerskich z powodu niespełnienia pewnych wymogów finansowych przez przewoźników. Nowak dodał, że resort zaproponuje, aby wyposażyć szefa ULC w sankcje m.in. finansowe. Kolejna zmiana ma dotyczyć obligowania Krajowego Rejestru Sądowego do informowania ULC o zmianach w strukturze kapitałowej przewoźników operujących na naszym rynku.

ULC 27 lipca zawiesił koncesję lotniczą spółce OLT Express Regional, a 1 sierpnia - OLT Express Poland.

zew, PAP