Polskie telewizje bardziej konkurencyjne? KRRiT chce zmian

Polskie telewizje bardziej konkurencyjne? KRRiT chce zmian

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polskie stacje telewizyjne będą mogły emitować dwa razy więcej spotów autopromocyjnych?, fot.sxc.hu 
Polskie stacje telewizyjne będą mogły emitować dwa razy więcej spotów autopromocyjnych? Taką zmianę planuje Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Cel? Wyrównać szanse z polskich nadawców z zagranicznymi - informuje "Dziennik Gazeta Prawna".
Zmiany, które chce wprowadzić KRRiT mogą zwiększyć konkurencyjność telewizji nadających na polskiej koncesji w stosunku do zagranicznych. Według obecnych uregulowań nadawcy niepolscy mogą emitować więcej spotów autopromocyjnych, ponieważ nie obejmują ich polskie ograniczenia.

Reprezentanci telewizji podkreślają, że zmiana nie będzie oznaczać zalania wizji samymi reklamami autopromocyjnymi. Jeśli planowane zmiany wejdą w życie, telewizja będzie mogła wyemitować 12 minut reklamy i 4 autopromocji na każdą godzinę programu.

Argumentem potwierdzającym zapewnienia telewizji mogą być równiez dane Nielsen Audience Measurement dla "DGP, z których wynika, że zarówno TVP1, TVP2, Polsat oraz TVN wyemitowały mniej materiałów autopromocyjnych niż rok temu.

mp, "Dziennik Gazeta Prawna"