Patriotyzm w sklepie? Polacy się nim nie kierują

Patriotyzm w sklepie? Polacy się nim nie kierują

Patriotyzm konsumencki nie jest wartością, którą kierują się polscy konsumenci, fot. sxc.hu / Źródło: FreeImages.com
Patriotyzm konsumencki nie jest wartością, którą kierują się polscy producenci - donosi "Puls Biznesu". Jak wynika z badań Grupy IQS przeprowadzonego dla gazety, hasło "made in Poland" nie niesie za sobą większej wartości sprzedażowej.
Taki stan rzeczy może wynikać z postawy konsumentów. Okazuje się, że miejsce, w którym wyprodukowano towar ma znaczenie dla 7 proc. badanych. Kupujący kierują się znacznie częściej ceną produktu (28 proc.) i przede wszystkim jego jakością (48 proc.). Z sondażu wynika także, że 2 proc. ankietowanych preferuje towary produkowane za granicą, ale większość, bo 43 proc. osób nie przykłada żadnej wagi do miejsca produkcji.

Producenci nie reklamują więc polskości swoich produktów. Czyni to 13 proc. badanych firm. Na opakowaniach towarów, miejsce ich produkcji w Polsce eksponuje zaś 28 proc. ankietowanych przedsiębiorców. 

mp, "Puls Biznesu"

Czytaj także

 0