Samsung radzi sobie coraz lepiej. Apple słabnie

Samsung radzi sobie coraz lepiej. Apple słabnie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Smartfon Samsung, fot Marcin Pieńkowski 
Koreański producent umacnia swoją pozycję na rynku smartfonów. Apple zdradza oznaki słabości, dołują HTC i Nokia. Ale w Polsce ta ostatnia wciąż trzyma się nieźle - podaje serwis ekonomia24.pl.
Rok 2012 był wyjątkowo udany dla Samsunga. Apple przestał rosnąć, a Motorola i Nokia zaliczyły rok niepowodzeń i wypadły ze ścisłej czołówki rankingu producentów smartfonów. Samsung za to zwiększa swój zasięg, a za nim po cichu podążają chińscy producenci - Huawei i ZTE. Na polskim rynku sytuacja jest podobna. Są tylko dwie różnice - Nokia jest mocniejsza, a Apple słabszy w porównaniu z trendami światowymi. Od czasu, jak we wrześniu kurs akcji Apple sięgnął niebotycznych 705 dol., firma odnotowuje już tylko spadki. Obecnie akcje amerykańskiego giganta są warte nieco ponad 533 dol. Według analityków to znak schyłku wielkości Apple. Producent iPhone'a nie wyprzedza już konkurencji i nie jest wystarczająco innowacyjny.

Według danych IHS iSuppli udział Apple'a w rynku smartfonów wzrósł w tym roku do 20 proc. - ale to wynik lepszy tylko o 1 proc. niż przed rokiem. W tym samym okresie Samsung urósł z 20 proc. do 28 proc. - w dużej mierze kosztem Apple. W Polsce Samsung ma ok. 30 proc. rynku. Apple i jego iPhone z kolei posiada od 6 do 10 proc. rynku. Dobrze radzi sobie w Polsce Nokia. - W Polsce telefony z serii Lumia w ciągu 10 miesięcy zdobyły aż 12 proc. udziału w rynku smartfonów – twierdzi Robert Siewierski, dyrektor generalny Nokia Poland, który powołuje się na dane firmy GfK Polonia.

- Nokia w Polsce ma wyższy udział rynkowy niż globalnie, a wynika to z tradycyjnego przywiązania Polaków do tej marki, która przez wiele lat była u nas synonimem najlepszego telefonu komórkowego – tłumaczy Tomasz Witt, prezes firmy Norbsoft produkującej aplikacje mobilne.

pr, ekonomia24.pl