UOKiK ukarał ING Bank Śląski. Przez reklamy

UOKiK ukarał ING Bank Śląski. Przez reklamy

Dodano:   /  Zmieniono: 
Kara nałożona na przedsiębiorcę wyniosła ponad 1,29 mln zł (fot. sxc.hu)Źródło:FreeImages.com
UOKiK zakwestionował praktyki stosowane w reklamach Konta Direct ING Banku Śląskiego. Kara nałożona na przedsiębiorcę wyniosła ponad 1,29 mln zł - podaje serwis wirtualnemedia.pl.
Kampania reklamowa internetowego Konta Direct była prowadzona w sieci: od stycznia 2010 do września 2011.

W ocenie UOKiK bank w kampanii pomijał informacje o niektórych opłatach. Zgodnie z informacjami zawartymi w reklamach przelewy przez Internet i telefon miały być bezpłatne. Jak wynika z analizy warunków umowy w rzeczywistości bank przewidział opłaty za przelewy elektroniczne dokonywane w obcej walucie.

Zdaniem UOKiK w reklamie zabrakło także informacji o opłacie za kartę płatniczą. Bank pobierał opłatę za używanie karty debetowej, jeżeli konsument za jej pomocą dokonał transakcji na mniej niż 100 zł miesięcznie.

Decyzja nie jest ostateczna, ponieważ bank odwołał się do sądu. 

ja, wirtualnemedia.pl