Wydawnictwa promują podręczniki - za promocję płacą rodzice

Wydawnictwa promują podręczniki - za promocję płacą rodzice

Kupując podręcznik dziecku płacisz za jego promocję wśród nauczycieli (fot. sxc.hu) / Źródło: FreeImages.com
Nawet 60 proc. ceny szkolnego podręcznika stanowią w Polsce koszty promocji danej pozycji wśród nauczycieli - pisze "Rzeczpospolita". W cenę podręcznika wliczane są imprezy organizowane dla nauczycieli oraz koszty zatrudnienia przedstawicieli handlowych promujących dany podręcznik w szkołach w całym kraju.
Rynek podręczników jest wart w Polsce ok. miliarda złotych. Najbardziej konkurencyjny jest sektor podręczników do nauki języków - w klasach I-III nauczyciel może korzystać z jednego z 99 podręczników do nauczania języka angielskiego, a w gimnazjum - z jednego z 117. Dlatego to właśnie ceny podręczników do nauki języków zawierają w sobie najwięcej kosztów ich promocji wśród nauczycieli.

"Rzeczpospolita", arb

Czytaj także

 1
  • pamiętający   IP
    Oficjalne złodziejstwo dzięki ciągle zmienianym podręcznikom. Zawdzięczacie to charyzmatycznemu premierowi i jego ministrom. Większość z nich jest teraz w PO.