"Devil otworzy każdą ci puszkę". Skarga: niczego nie otwiera

"Devil otworzy każdą ci puszkę". Skarga: niczego nie otwiera

Dodano:   /  Zmieniono: 
Zrzut ekranu ze strony internetowej napoju Devil, fot. devilenergy.pl/
Rada Etyki Reklamy nakazała wstrzymać rozpowszechnianie reklamy napoju energetycznego Devil. Reklama, na której widzimy nagą kobietę pijącą lub trzymającą między piersami puszkę napoju opatrzona była hasłem "Devil otworzy każdą ci puszkę" - pisze "Gazeta Wyborcza".
Reklama napoju energetycznego Devil przedmiotowo przedstawia kobiety i przekracza granicę dobrych obyczajów - uznała Rada Etyki Reklamy. "Ta reklama jest seksistowska, a strona, na której jest wyświetlana, nie informuje o pojawieniu się nagości. Poza tym wprowadza w błąd, bo Devil nie otwiera żadnej puszki" - cytuje treść skargi, która wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy "Gazeta Wyborcza".
Komisja Etyki Reklamy poprosiła producenta napoju o wyjaśnienia. Ten odparł, że szanuje poglądy autora skargi, ale jest ona bezzasadna i powinna zostać oddalona. "Zdjęcia prezentowane w reklamie napoju mają charakter wyłącznie artystyczny. W żaden sposób nie można zakwalifikować ich jako seksistowskie, bo ukazują piękno kobiecego ciała" - napisał producent cytowany przez "Gazetę Wyborczą". Treść oświadczenia producenta umieściła w swoim oświadczeniu Komisja Etyki Reklamy.
sjk, "Gazeta Wyborcza"