Polacy nie potrafią robić zakupów

Polacy nie potrafią robić zakupów

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polak na zakupach kieruje się... wyglądem opakowania (fot. sxc.hu) Źródło: FreeImages.com
Polacy nie czytają etykiet, nie wiedzą na co warto zwrócić uwagę, ani co oznaczają poszczególne informacje. Polacy są nieświadomymi konsumentami – informuje gazeta.pl powołując się na dane Instytutu Żywności i Żywienia.
Z danych Instytutu wynika, że Polacy nie zwracają uwagi na wartość energetyczną danego produktu, nie potrafią czytać tabel GDA, ani zawartości składników odżywczych. Tylko co trzeci Polak kupując pożywienie sprawdza jego datę przydatności do spożycia, co dziesiąty natomiast zwraca uwagę na ilość zawartej w nim soli. Badania instytutu wykazują również, że tylko co piąty Polak czyta etykiety w ogóle. Sięgamy głównie po to, co ładnie wygląda i nie kosztuje zbyt dużo.

Szczególną uwagę powinni zwrócić uwagę rodzice, kupujący produkty przeznaczone dla dzieci - np. serki, parówki czy jogurty. Rodzice powinni być czujni podczas wyboru produktów w atrakcyjnych kolorowych opakowaniach. Te przeznaczone dla maluchów nie zawsze są bardziej wartościowe od tych przeznaczonych dla wszystkich.

Nie powinniśmy kierować się również nazwą produktu, ceną czy samym opakowaniem. Najważniejsze są informacje  zawarte na etykietach określające skład, termin przydatności i tabelą wartości odżywczych. - Nie każdy najdroższy produkt jest najlepszy dla zdrowia i nie każdy produkt "light" jest najkorzystniejszy dla naszej figury. Odpowiednio dobrane produkty pozwalają na skonstruowanie optymalnej diety, która w połączeniu z aktywnością fizyczną jest gwarancją dobrej formy. Przypominamy o tym Polakom, żeby zdrowe nawyki weszły im w krew - podkreśla dr Agnieszka Jarosz.

dż, gazeta.pl