Facebook: Dobre wyniki, wzrost ceny akcji i reklamy wideo na osi czasu

Facebook: Dobre wyniki, wzrost ceny akcji i reklamy wideo na osi czasu

Dodano:   /  Zmieniono: 
Logo Facebooka
Po ogłoszeniu przez Facebooka wyników za IV kwartał 2013 roku, inwestorzy ocenili spółkę na piątkę z plusem. Dali temu wyraz, kupując akcje FB, których cena poszybowała o kilka procent w górę.
Firma nie tylko zrobiła większy obrót i zarobiła więcej niż oczekiwano. Okazało się, że użytkowników Facebooka też przybywa szybciej, niż ktokolwiek się spodziewał. Z portalu korzysta obecnie co szósta osoba na świecie. Wyniki są o tyle zaskakujące, że ostatnio pojawiło się wiele publikacji na temat spadku popularności Facebooka wśród młodszych nastolatków. Przedstawiciele największej sieci społecznościowej świata nie odnosili się do tych dywagacji twierdząc, że nie ma na ten temat żadnych danych. Podobne doniesienia wzbudziłyby jednak konsternację każdego szefa platformy społecznościowej. Facebook jest jednak w o tyle wygodnej sytuacji, że w omawianej grupie wiekowej niesłabnącą popularnością cieszy się należący do niego Instagram. Ten ostatni udostępnił niedawno usługę pozwalającą na prywatne przesyłanie fotografii. Działa podobnie do Snap Chata, komunikatora również bardzo popularnego wśród młodszych nastolatków.

Czego możemy spodziewać się w najbliższej przyszłości? Przedstawiciele FB zapowiedzieli, że niebawem na osi czasu użytkowników portalu pojawią się odtwarzane automatycznie spoty reklamowe. Ma to związek ze wzrostem popularności treści wideo w serwisach społecznościowych.

Oczywiście, użytkownicy portalu zawsze podchodzą sceptycznie do dużych zmian na Facebooku. Minie więc zapewne trochę czasu, zanim reklamy wideo doczekają się pierwszych "lajków".