Cukier już nie krzepi

Cukier już nie krzepi

Dodano:   /  Zmieniono: 
Na opakowaniach słodzonych napojów w Kalifornii mają pojawić się etykiety ostrzegające przed otyłością, cukrzycą i próchnicą. Są jednak badania pokazujące, że efekt może być odwrotny do zamierzonego.

Senator Bill Monning od dawna walczy z otyłością w USA. W lutym 2013 roku złożył propozycję ogólnokrajowego podatku w wysokości 12 centów od puszki napoju coli. Pieniądze miały trafić bezpośrednio do programu zwalczającego otyłość u dzieci, m.in. poprzez poprawę jakości szkolnych posiłków. Choć ten projekt przepadł, to senator z Kalifornii się nie poddał i rok później postanowił zaatakować inaczej. Dodatkowe podatki zawsze budzą opór, dlatego też Monning zaproponował, żeby na opakowaniach słodzonych napojów zamieszczać etykiety ostrzegawcze – tak jak ma to miejsce w przypadku papierosów czy alkoholu. Zmianę zaczął też od swojego podwórka. W lutym 2014 roku senacki komitet ds. zdrowia stanu Kalifornia przyjął projekt ustawy wprowadzającej obowiązkowe etykiety ostrzegawcze. Opakowanie słodzonego napoju, który ma 75 lub więcej kalorii w 12 uncjach (około 341 mililitrów), będzie musiało zawierać napis w ramce o treści: „Stan Kalifornia ostrzega, że spożywanie bezalkoholowych napojów słodzonych przyczynia się do otyłości, cukrzycy i próchnicy”. Etykiety będą w dwóch rozmiarach, mniejszym na puszkę i większym na dwulitrową butelkę. Za złamanie zapisu ma grozić grzywna do 500 dolarów przy każdej inspekcji.

Więcej możesz przeczytać w 25/2014 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.