Jak wynika z 20-letnich badań przeprowadzonych przez Organizację Współpracy Gospodarczej i Rozwoju, pracując mniej można być bardziej wydajnym. W jaki sposób? Poniżej pięć kroków do lepszego gospodarowania czasem.
Po pierwsze, weekend zostaw dla siebie. Kiedy pracujesz w dni wolne, przyzwyczajasz się do tego, iż dysponujesz dodatkowymi godzinami. Przez to jesteś wobec siebie mniej rygorystyczny w dni powszednie i część pracy zostawiasz sobie na weekend.
Po drugie, odłącz się od sieci. Dzięki temu, że w weekend będziesz korzystał z prostego telefonu bez dostępu do Internetu, nie będziesz rozkojarzony sprawami zawodowymi w domu.
Po trzecie, nie czytaj od razu każdej z wiadomości. Sprawdzaj wiadomości okresowo. Pozwoli Ci to zaoszczędzić nawet do 10 godzin tygodniowo.
Po czwarte, wcześnie wstawaj. Dzięki temu, będziesz pierwszy w pracy i nim zostaniesz wciągnięty do porannej pogawędki wykonasz swoje najważniejsze zadania. Dzięki temu, że przyjdziesz do pracy wcześniej, uda Ci się również wcześniej z niej wyjść.
Następną kwestią jest zorganizowanie pracy. Jeżeli męczą Cię dziesiątki wiadomości wysłane przez Twoich pracowników, pomyśl o serwisie służącym do wspólnego zarządzania projektem. Aplikacje tego typu pomagają przypilnować terminów, umożliwiają komentowanie aktualnych prac i wprowadzanie notatek.
tvn24.pl
Po drugie, odłącz się od sieci. Dzięki temu, że w weekend będziesz korzystał z prostego telefonu bez dostępu do Internetu, nie będziesz rozkojarzony sprawami zawodowymi w domu.
Po trzecie, nie czytaj od razu każdej z wiadomości. Sprawdzaj wiadomości okresowo. Pozwoli Ci to zaoszczędzić nawet do 10 godzin tygodniowo.
Po czwarte, wcześnie wstawaj. Dzięki temu, będziesz pierwszy w pracy i nim zostaniesz wciągnięty do porannej pogawędki wykonasz swoje najważniejsze zadania. Dzięki temu, że przyjdziesz do pracy wcześniej, uda Ci się również wcześniej z niej wyjść.
Następną kwestią jest zorganizowanie pracy. Jeżeli męczą Cię dziesiątki wiadomości wysłane przez Twoich pracowników, pomyśl o serwisie służącym do wspólnego zarządzania projektem. Aplikacje tego typu pomagają przypilnować terminów, umożliwiają komentowanie aktualnych prac i wprowadzanie notatek.
tvn24.pl