Do Paryża za stówę

Do Paryża za stówę

Istniejąca od ponad roku pierwsza regionalna linia lotnicza w Polsce, Silesian Air chce uruchomić jeszcze na jesieni tego roku tanie połączenia lotnicze z Paryżem, Londynem i Rzymem.
Linia ma działać pod nazwą GetJet. Ma oferować dostępne dla każdego bilety lotnicze, nawet o 70 proc. tańsze od biletów innych przewoźników. Mają one kosztować od 99 zł w jedną stronę. Według prezesa Silesian Air Eugeniusza Piechoczka, będzie to możliwe m.in. dzięki redukcji "nadbudowy administracyjnej" i sprzedaży biletów za pośrednictwem m.in. internetu i telefonu. Redukcja cen nie będzie osiągana jednak kosztem bezpieczeństwa pasażerów - podkreśla Piechoczek. Zachowany zostanie wysoki standard i komfort podróżujących. Każdy pasażer otrzyma też standardowe ubezpieczenie, obejmujące także czas na godzinę przed wylotem i godzinę po przylocie.

Silesian Air wystąpił do Urzędu Lotnictwa Cywilnego o uzyskanie pozwolenia na stałe przewozy do Londynu, Paryża i Rzymu.

Linia GetJet rozpocznie swoją działalność z lotniska w  Katowicach. Trwają też rozmowy z innymi lotniskami. Firma zainteresowana jest także lotniskami w Gdańsku, Poznaniu, Szczecinie, Wrocławiu i Rzeszowie.

W drugim etapie planowane są rozmowy z Warszawą, ale, jak przyznał prezes, "rozmowy z Warszawą są najtrudniejsze", poza tym działa tu już czterech przewoźników. Silesian Air chce jednak zachęcić mieszkańców Warszawy do korzystania z usług GetJet, oferując im dojazd do Katowic. Została już podpisana wstępna umowa z przewoźnikiem kołowym.

Na początek firma będzie latać dwoma samolotami Airbus A320 ze 174 miejscami dla pasażerów, które weźmie w leasing od Airbus Corporation. Początkowo będą one latać raz dziennie do Londynu, Paryża i Rzymu. Są to maszyny używane, przygotowane specjalnie na nasz użytek" - mowi Piechoczek. Tempo wprowadzania kolejnych samolotów będzie zależało od zainteresowania pasażerów. Zakładany przez Silesian Air plan minimum wynosi 30 tys. pasażerów miesięcznie. Jednak firma liczy na dużo więcej.

Szef firmy podkreśla, że samoloty będą obsługiwane przez najlepszą kadrę. Część pilotów miała nawet upoważnienie do przewozu najważniejszych osób w państwie.

Całe przedsięwzięcie ma kosztować kilkanaście milionów dolarów, potrzebnych na zabezpieczenie operacji leasingu. Jak podkreślił Piechoczek, audyty przeprowadzone przez Airbus, dostawcę samolotów, wypadły pozytywnie.

Silesian Air chce uzyskać dobrą pozycję na rynku jeszcze przed wstąpieniem Polski do UE, ponieważ wtedy rynek przewozów lotniczych zostanie otwarty. Na razie GetJet nie ma konkurencji w  Polsce, w Europie Środkowo-Wschodniej jest natomiast jedna linia, oferująca przewozy ze Słowacji do Londynu.

Silesian Air to istniejąca od ponad roku pierwsza regionalna linia lotnicza w Polsce. Do tej pory spółka korzystała wyłącznie z  samolotu Turbolet.

em, pap

Czytaj także

 0

Czytaj także