Podczas jazd testowych najnowszy japoński pociąg magnetyczny osiągnął prędkość około 600 kilometrów na godzinę. Ustanowił w ten sposób rekord świata – informuje portal Russia Today.
Japoński pociąg magnetyczny podczas jazd testowych w miejscowości Mount Fuji osiągnął prędkość około 600 kilometrów na godzinę. Podwyższono w ten sposób ustanowiony tydzień wcześniej światowy rekord prędkości - 590 km na godzinę. Pociąg magnetyczny unosi się 10 cm ponad trakcją i jest napędzany siłą elektrycznie naładowanych magnesów.
Obecnie wyzwaniem dla japońskiej firmy kolejowej Japan Railway Central jest wyprodukowanie do 2027 roku składu kolejowego przewożącego pasażerów podróżujących między miastami Tokio i Nagoya. Pociąg, który będzie osiągał prędkość wynoszącą około 500 km na godzinę według założeń powinien pokonywać dystans 286 kilometrów w niecałe 40 minut. Obecnie podróż między tymi dwoma miastami zajmuje około 80 minut.
Zgodnie z planami, do 2045 roku podróż pociągiem magnetycznym między Tokio a Osaką skróci się o niemal połowę czyli zajmie podróżnym dokładnie godzinę i siedmiu minut. Koszty tych inwestycji będą jednak bardzo wysokie. Według szacunkowych danych tylko na trasie Tokio- Nagoya pochłoną około 100 mld dolarów.
Japonia chce przede wszystkim dążyć do sprzedaży swoich projektów za granicę, co ma się przyczynić do wzrostu gospodarczego, głównie ze względu na eksport infrastruktury. W trakcie najbliższej wizyty w Stanach Zjednoczonych premier Japonii Shinto Abe będzie promował nowe technologie oraz pomysł połączenia liniami kolejowymi Nowego Jorku z Waszyngtonem.
am, RT.com
Obecnie wyzwaniem dla japońskiej firmy kolejowej Japan Railway Central jest wyprodukowanie do 2027 roku składu kolejowego przewożącego pasażerów podróżujących między miastami Tokio i Nagoya. Pociąg, który będzie osiągał prędkość wynoszącą około 500 km na godzinę według założeń powinien pokonywać dystans 286 kilometrów w niecałe 40 minut. Obecnie podróż między tymi dwoma miastami zajmuje około 80 minut.
Zgodnie z planami, do 2045 roku podróż pociągiem magnetycznym między Tokio a Osaką skróci się o niemal połowę czyli zajmie podróżnym dokładnie godzinę i siedmiu minut. Koszty tych inwestycji będą jednak bardzo wysokie. Według szacunkowych danych tylko na trasie Tokio- Nagoya pochłoną około 100 mld dolarów.
Japonia chce przede wszystkim dążyć do sprzedaży swoich projektów za granicę, co ma się przyczynić do wzrostu gospodarczego, głównie ze względu na eksport infrastruktury. W trakcie najbliższej wizyty w Stanach Zjednoczonych premier Japonii Shinto Abe będzie promował nowe technologie oraz pomysł połączenia liniami kolejowymi Nowego Jorku z Waszyngtonem.
am, RT.com