Punkty za pochodzenie

Punkty za pochodzenie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Polacy coraz chętniej kupują polskie produkty. Z badań socjologicznych, do których dotarł „Wprost”, wynika, że w ostatnich latach nad Wisłą kwitnie patriotyzm konsumencki.

My, Polacy, tak mamy. Doceniamy polskie produkty” – brzmi jedno z haseł reklamowych popularnej sieci sklepów „Biedronka”. Od prawie roku firma prowadzi też akcję #jedzcopolskie. Na specjalnej stronie internetowej można znaleźć informacje na temat wybranych polskich produktów, a także przepisy z ich wykorzystaniem. I nie ma większego znaczenia, że Biedronka to sieć sklepów należąca do Portugalczyków. Z kolei browar Tyskie prowadzi kampanię reklamową pod hasłem: „Polski chmiel, polska dusza”. A przecież jeszcze niedawno nawet polscy producenci, tacy jak Gino Rossi, Reserved czy Cropp Town, woleli się ukrywać pod obco brzmiącą nazwą. – To znak czasów. Bo Polacy w coraz większym stopniu preferują polskie produkty – mówi dr Tomasz Baran, psycholog. Jego zdaniem to element szerszego zjawiska, jakim jest ogólny wzrost poziomu identyfikacji z własną grupą narodowościową, i nasilenia postaw patriotycznych w społeczeństwie. – Specjaliści od marketingu politycznego szybciej się w tym zorientowali niż specjaliści od nauk społecznych – dodaje. Doktor Baran w ramach Ogólnopolskiego Panelu Badawczego „Ariadna” wraz z prof. Dominiką Maison przeprowadzili badania etnocentryzmu konsumenckiego. Chodziło o sprawdzenie, czy Polacy preferują rodzime produkty i czy ma to związek z ich poglądami ideowymi. Co się okazało?

Więcej możesz przeczytać w 31/2015 wydaniu tygodnika Wprost.

Archiwalne wydania tygodnika Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.