Wydatki na energię to nie haracz

Wydatki na energię to nie haracz

Warto przeprowadzić audyt energetyczny i szukać oszczędności – przekonuje Iwona Golonko, prezes spółki Energia dla Firm, laureata konkursu Innowatory „Wprost” 2015.

Jak przedsiębiorca powinien podejść do kwestii oszczędności energii?

Iwona Golonko, prezes zarządu Energia dla Firm: Musi sobie uświadomić, że opłaty za energię elektryczną to nie haracz, jaki trzeba płacić sprzedawcy. Można je optymalizować. Chcąc je ograniczyć, należy się przyjrzeć pozycjom na fakturze i realnemu zapotrzebowaniu na energię. W takim audycie mogą pomóc doświadczeni eksperci, tacy jacy są w naszej firmie. Czasem wystarczy omówienie faktury, w większych przedsiębiorstwach analizie podlegają zużycie mediów energetycznych, opłaty i taryfy, instalacje wewnętrzne, sieci, oświetlenie, stan maszyn i urządzeń, ogrzewanie i przygotowanie ciepłej wody użytkowej, klimatyzacja. Można też zbadać możliwość zastosowania odnawialnych źródeł energii.

Czego oczekuje odbiorca biznesowy?

Rozwiązań kompleksowych, często mających wartość dodaną. Przedsiębiorcy, decydując się na zmianę sprzedawcy energii, coraz częściej biorą pod uwagę nie tylko niższą cenę, ale też usługi dodatkowe. Wiele firm stawia na budowanie pozytywnego wizerunku swojej marki, a CSR opiera na działaniach proekologicznych. To jest dobrze postrzegane przez partnerów biznesowych i społeczeństwo. Nasza spółka proponuje rozwiązanie, które pomaga w budowaniu ekologicznego wizerunku. Zielona Energia – Gwarancje Pochodzenia to certyfikowany prąd pochodzący z OZE.

Jak będzie ewoluował rynek z punktu widzenia odbiorcy?

Skrócenie procesu zmiany sprzedawcy to krok w dobrą stronę. Ważne jest też, by klient oprócz niższej ceny otrzymał profesjonalne doradztwo i pomoc w kwestiach dotyczących energochłonności firmy czy nowych rozwiązań rynkowych. ■

Okładka tygodnika WPROST: 42/2015
Więcej możesz przeczytać w 42/2015 wydaniu tygodnika „Wprost”
Zamów w prenumeracie lub w wersji elektronicznej:

Czytaj także

 0