Ministerstwo Infrastruktury: Poczta Polska powinna obsługiwać korespondencję instytucji publicznych

Ministerstwo Infrastruktury: Poczta Polska powinna obsługiwać korespondencję instytucji publicznych

Dodano:   /  Zmieniono: 
Logo Poczty Polskiej (fot. materiały prasowe)
- Poczta Polska, jako narodowy operator pocztowy, powinna być podmiotem obsługującym korespondencję instytucji publicznych, poinformowali przedstawiciele Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa

- Doprowadziliśmy do sytuacji, że prywatny podmiot był przez dwa lata dostarczycielem korespondencji do sądów i prokuratur. Poczta Polska musi obsługiwać administracje państwową. Pokażemy rozwiązanie tego problemu - powiedział wiceminister Kazimierz Smoliński podczas konferencji prasowej poświęconej podsumowaniu 100 dni działalności resortu.

- Czy możemy sobie wyobrazić, że Deutsche Post nie obsługuje administracji publicznej w Niemczech? Ja nie mam aż takiej wyobraźni - dodał minister Andrzej Adamczyk.

W rozmowie z ISBnews Smoliński przypomniał, że obecna sytuacja wynika z niewprowadzenia dyrektywy unijnej, która zakłada, że dostarczycielem korespondencji administracji publicznej powinien być operator wyznaczony (jest nim Poczta Polska, która w połowie ub.r. wygrała konkurs UKE). - Dyrektywa może zacząć funkcjonować w ciągu pół roku - ocenił Smoliński.

W kwietniu 2015 r. Sąd Okręgowy w Warszawie oddalił zarzuty Poczty Polskiej na wyrok Krajowej Izby Odwoławczej (KIO) odnośnie wygranego przez InPost przetargu realizowanego przez Centrum Usług Wspólnych (CUW) na obsługę korespondencji urzędów centralnych i ministerstw. Tym samym wygrana InPost w przetargu CUW została potwierdzona w sposób prawomocny.

Tomasz Chaberko

(ISBnews)