Rozszerzenie Orlenu

Rozszerzenie Orlenu

Dodano:   /  Zmieniono: 
PKN Orlen SA zamierza wybudować kosztem 1 mld złotych do 2006 roku 150 nowych stacji paliw. Zmniejszy jednak liczbę stacji własnej sieci o 300, zachowując przy tym 40 proc. udziału w polskim rynku.
Poinformował o tym wiceprezes spółki Sławomir Golonka.

Według planów, w 2006 roku PKN Orlen ma prowadzić 1020 stacji własnych, przy średniej sprzedaży paliwa na każdej z nich w  wysokości 3,1 mln litrów rocznie. Obecnie spółka ma 1319 stacji własnych, przy średniej rocznej sprzedaży około 2,1 mln litrów.

"Naszym głównym celem jest utrzymanie 40-proc. udziału w rynku detalicznym" - powiedział Golonka.

Według szacunków PKN, sprzedaż paliwa ze stacji własnych koncernu dawała płockiej spółce 33 proc. udziałów w rynku detalicznym, a  stacje patronackie przyniosły 7 proc. udziałów.

"600-700 stacji własnych są to stacje pierwszej kategorii o  najwyższym wolumenie sprzedaży, pozostałe muszą zostać przeniesione, zmodernizowane lub zamknięte" - powiedział Golonka.

PKN ma obecnie 564 stacji patronackich oraz 20 stacji franchisingowych.

"Oceniamy, że w 2006 roku będziemy mieli około 200 stacji franchisingowych" - powiedział Golonka.

sg, pap