Axel Springer rezygnuje z ProSiebenSat1

Axel Springer rezygnuje z ProSiebenSat1

Największy europejski koncern wydawniczy Axel Springer AG zrezygnował ostatecznie z planów przejęcia kontroli nad spółką telewizyjną ProSiebenSat1.
Na transakcję nie wyraził zgody w ubiegłym tygodniu Federalny Urząd Antymonopolowy. Zdaniem urzędu fuzja Springera z największą prywatną spółką telewizyjną prowadziłaby do powstania nadmiernej koncentracji na rynku reklam prasowych i telewizyjnych. Negatywne stanowisko zajęła także Komisja ds. Kontroli Koncentracji w Mediach (KEK).

Władze koncernu zrezygnowały z istniejącej możliwości zabiegania o uzyskanie specjalnego ministerialnego pozwolenia. "Naszym najważniejszym celem jest zagwarantowanie ekonomicznej i publicystycznej niezależności spółki Axel Springer AG" - powiedział agencji dpa szef zarządu Mathias Doepfner. "Kompetentne urzędy zdecydowały. Traktujemy to po sportowemu i patrzymy w przyszłość" - dodał.

Springer zawarł w sierpniu 2005 r. porozumienie z amerykańskim inwestorem Haimem Sabanem w sprawie zakupu za 2,5 mld euro pakietu kontrolnego akcji ProSiebenSat 1.

Niemiecki koncern jest największym wydawcą gazet w Europie. Wydaje m. in. tabloid "Bild-Zeitung" oraz opiniotwórczy dziennik "Die Welt".

ss, pap

Czytaj także

 0

Czytaj także