Program pilotażowy elektronicznego paragonu rozszerzony

Program pilotażowy elektronicznego paragonu rozszerzony

paragon, rachunek, zakupy fot. Voyagerix/fotolia.pl
Program pilotażowy eParagonu został rozszerzony na wszystkie stacje własne PKN Orlen. Do 14 lutego 2020 r. klienci będą mogli odbierać alternatywną wersję paragonu na ponad 1300 stacjach benzynowych na terenie kraju.

Usługa eParagon jest dostępna w ramach ogólnopolskiego pilotażu na wszystkich stacjach własnych PKN Orlen, podała spółka. Skorzystać z niej może każdy klient bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Projekt jest realizowany we współpracy z Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService - agentem rozliczeniowym obsługującym transakcje z użyciem karty płatniczej w terminalach należących do PKN Orlen - oraz KIR, pełniącym funkcję partnera technologicznego.

„Pierwszy etap pilotażu pozwalał na skorzystanie z usługi eParagon na 60 stacjach paliw PKN Orlen. W związku z dużym zainteresowaniem i pozytywnymi reakcjami pierwszych użytkowników podjęto decyzję o rozpoczęciu kolejnego etapu, który obejmie wszystkie stacje własne PKN Orlen, czyli ok. 1300. Dzięki temu klienci w całej Polsce będą mogli testować nową usługę do 14 lutego 2020 r”. – czytamy w komunikacie.

Duże zainteresowanie

Duże zainteresowanie klientów i informacje uzyskane w pierwszym etapie pilotażu usługi eParagon pozwolą na przyspieszenie prac nad wypracowaniem docelowego modelu rozwiązania. Prowadzone są także rozmowy z kolejnymi partnerami biznesowymi, którzy chcą się przyłączyć do procesu upowszechniania elektronicznego paragonu, wskazano również.

eParagon to cyfrowy odpowiednik paragonu fiskalnego, powiązany z kontem bankowym klienta oraz debetową kartą płatniczą użytą do przeprowadzenia transakcji. Ta innowacyjna usługa jest dostępna w bankowości elektronicznej PKO Banku Polskiego. Paragony dotyczące płatności na stacjach PKN Orlen uczestniczących w programie są rejestrowane i udostępniane użytkownikom w ramach ich konta bankowego.

Centrum Elektronicznych Usług Płatniczych eService, jako agent rozliczeniowy, obsługuje transakcje wykonane kartami płatniczymi w terminalach należących do PKN Orlen oraz zapewnia transfer eParagonów PKN Orlen do KIR. Natomiast KIR, jako partner technologiczny, udostępnia swoją platformę integracyjną (tzw. HUB) dla usługi i pośredniczy w przekazaniu eParagonu do PKO Banku Polskiego, który ostatecznie prezentuje go klientowi w bankowości internetowej, podano.

„Na obecnym etapie eParagon nie zastępuje paragonu fiskalnego, jednak dalszy rozwój usługi zakłada zrównanie elektronicznego paragonu z jego papierowym odpowiednikiem. Po wprowadzeniu eParagonu do powszechnego użycia korzystanie z tego rozwiązania ułatwi zarządzanie historią zakupów, zapewni łatwość gromadzenia i wyszukiwania potwierdzeń transakcji, a w razie potrzeby - dostęp do nich w postaci pliku pdf lub wydruku, oraz zredukuje problemy związane z trwałością druku termicznego czy ryzykiem zgubienia tradycyjnego potwierdzenia zakupu. eParagon będzie również wspierać nowoczesne formy tzw. zakupów samoobsługowych” – podsumowano.

Czytaj także:
Prezes Orlenu: Wsparcie Roberta Kubicy było bardzo dobrą inwestycją

Czytaj także

 0