Pierwszy zysk od 4 lat. H&M odbija się od dna

Pierwszy zysk od 4 lat. H&M odbija się od dna

Ubrania
Ubrania Źródło:Pixabay / OrnaW
Popularny także w Polsce, szwedzki producent odzieży, firma H&M, poinformowała, że pierwszy raz od 4 lat wykazała zysk. Jej sprzedaż w IV kwartale wzrosła o 9 proc.

Ogromne inwestycje w sprzedaż w internecie przynoszą zamierzone efekty. H&M, jedna z najbardziej znanych sieci odzieżowych, poinformowała, że po raz pierwszy od czterech lat, wykazała zysk. Firma zanotowała o 53 proc. lepszy wynik niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Przyszłość w internecie

Odbicie się od dna możliwe było głównie dzięki dużym inwestycjom w segment e-commerce. W ciągu ostatnich kilku lat szwedzka firma rozwinęła sprzedaż internetową, a także rozwinęła nowe marki, które pozwoliły na poszerzenie grona klientów. Firma w czwartym kwartale zanotowała wzrost o 9 proc., co przełożyło się na przychody na poziomie 6,4 mld dolarów. Jest to i tak mniej, niż przewidywali analitycy, którzy uważali, że szwedzki producent zwiększy swoje wpływy o 10 proc.

Co ciekawe, wyniki z IV kwartału nie wliczają wyników z wyprzedaży w black friday. Sprzedaż, którą firma zanotowała podczas wypadającego wyjątkowo późno, okresu przecen, zostanie wykazana dopiero w I kwartale 2020 roku. Wynik ten nie fałszuje więc wyjątkowo dobrego okresu dla firmy.

Analitycy twierdzą, że dobre wyniki mogą wynikać także ze zdecydowane odbycia w Niemczech, czyli największym rynku, na którym obecna jest firma.

Czytaj też:
Kolekcja inspirowana League of Legends od Louis Vuitton. Ceny robią wrażenie

Opracował:
Źródło: Reuters