Innowacje Dasoft pomagają walczyć z rozprzestrzenianiem się COVID-19

Innowacje Dasoft pomagają walczyć z rozprzestrzenianiem się COVID-19

Innowacyjny kiosk dezynfekujący Dasoft
Innowacyjny kiosk dezynfekujący Dasoft / Źródło: Dasoft
Byliśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, która wdrożyła możliwość rezerwacji miejsca w kolejce oraz wirtualnego biletu za pośrednictwem smartfona, co okazało się kluczowe podczas pandemii – mówi Michał Suski, dyrektor ds. rozwoju w firmie Dasoft.

Zaczynaliście od implementacji terminali płatniczych w czasach, gdy ten rynek w Polsce dopiero raczkował. Gdzie jesteście dzisiaj?

Dasoft jest prężnie działającą firmą z młodym, kreatywnym zespołem. Spółka wyspecjalizowała się w dwóch gałęziach działalności: systemach kierowania ruchem klientów, tzw. systemach kolejkowych oraz w ogólnopolskim serwisie urządzeń elektronicznych, w tym terminali płatniczych POS. Z naszych systemów kolejkowych korzysta najwięcej komercyjnych klientów sieciowych, dla których innowacyjność jest priorytetem. Do grona naszych klientów należą m.in.: ENEA, IKEA, T-Mobile, Tauron Polska Energia, UPC Polska, Ingenico, Euronet czy Kolporter.

Stale pracujemy nad nowymi rozwiązaniami, odpowiadając na aktualne potrzeby rynku. W ramach projektu zgłoszonego do Krajowego Planu Odbudowy współpracujemy z Instytutem Chemii Przemysłowej z Sieci Badawczej Łukasiewicz oraz Wydziałem Mechatroniki Politechniki Warszawskiej. Zorganizowaliśmy też konkurs dla najzdolniejszych studentów Mechatroniki na projekt innowacyjnego urządzenia dla naszej firmy. Staramy się również dbać o środowisko i do gamy naszych produktów dołączyliśmy niedawno tabliczki wykorzystujące technologię e-papieru.

Specjalizujecie się w systemach kolejkowych z możliwością rezerwacji internetowej wizyt i wirtualnym biletem. Na czym polega innowacyjność tego rozwiązania?

Żyjemy w specyficznych czasach. Czas jest towarem deficytowym, bardzo ważne stało się także utrzymywanie tzw. dystansu społecznego i unikanie zatłoczonych miejsc. Kluczową sprawą jest więc skrócenie kolejek w punktach użyteczności publicznej i handlowo-usługowych. Nasze rozwiązanie ‒ internetowa rezerwacja miejsca oraz wirtualny bilet ‒ umożliwiają wygenerowanie biletu w dowolnym miejscu i wejście do punktu dopiero wtedy, gdy będzie nasza kolej, minimalizując przy tym liczbę interakcji z innymi osobami. Innowacja tego rozwiązania polega na zintegrowaniu systemu kolejkowego w punkcie z systemem rezerwacji wirtualnej.

To niejedyne anty-covidowe produkty, które rozwijacie.

Byliśmy jedną z pierwszych firm w Polsce, która wdrożyła możliwość rezerwacji miejsca w kolejce oraz wirtualnego biletu za pośrednictwem smartfona, co okazało się kluczowe podczas pandemii z uwagi na bardzo rygorystyczne obostrzenia dotyczące liczby osób w zamkniętych pomieszczeniach. Funkcja ta umożliwiła klientom przyjście do wybranej placówki w samą porę, na umówione spotkanie, minimalizując ryzyko zakażenia. Jesteśmy też jedyną firmą w Polsce oferującą dyspenser biletów wyposażony w certyfikowaną folię wirusobójczą, która chroni użytkownika przed zakażeniem drogą dotykową. Nie chodzi tylko o koronawirusa, ale również o wiele innych zagrażających nam bakterii czy wirusów. Posiadamy też bardzo nowoczesne rozwiązania badające przepływy ludzi, wyposażone w najnowszą technologię analityczną, która pozwala z 90-procentową dokładnością rozpoznać płeć oraz konkretne cechy osób odwiedzających galerie handlowe czy duże biurowce. Umożliwia to właścicielom tych obiektów tworzenie danych statystycznych i optymalizowanie ustawienia sklepów lub zmodernizowanie systemów ochronnych. System liczy również osoby, które weszły i wyszły, dzięki czemu można kontrolować zagęszczenie ludzi w danym obiekcie. Najnowszym produktem w naszej ofercie jest automatyczny kiosk do dezynfekcji z funkcją Digital Signage. Posiada wbudowany ekran LCD wyświetlający treści informacyjne i multimedialne, które klient może oglądać, dezynfekując ręce.

To właśnie ten kiosk zgłosiliście do projektu Krajowego Planu Odbudowy?

Tak. Ponieważ urządzenie łączy w sobie kilka ważnych anty-COVID-owych elementów: dezynfekcję rąk i całej sylwetki, dezynfekcję urządzeń i przedmiotów osobistych światłem UV, laserowy pomiar temperatury, płatność bezgotówkową przy użyciu terminala, monitor dotykowy posiadający wiele opcji – płacenie za parking lub kupowanie biletu do kina, przeprowadzanie ankiet, wyświetlanie konkretnych treści marketingowo-reklamowych itd. Docelowo urządzenie będzie wyposażone w zbierające dane analityczne i raportowe oprogramowanie, które z pewnością będą przydatne dla wielu instytucji rządowych i publicznych. Ten wielofunkcyjny kiosk idealnie sprawdzi się też na lotniskach, w galeriach handlowych, dużych supermarketach, dworcach, uczelniach oraz miejscach dużych zgromadzeń publicznych.

Co planujecie w najbliższej przyszłości?

Stawiamy na intensywny rozwój: inwestycje w nowe produkty i powiększenie zespołu, pozyskanie nowych klientów i nawiązanie nowych relacji biznesowych z dużymi przedsiębiorstwami. Chcemy, aby nasze produkty były widoczne w większości galerii handlowych w Polsce i jak największej liczbie punktów handlowo-usługowych oraz instytucji publicznych, pozytywnie wpływając na ich wizerunek i zwiększając bezpieczeństwo sanitarne. Chcemy także stać się jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w sektorze technologii i systemów komercyjno-biurowych.

Artykuł został opublikowany w 37/2020 wydaniu tygodnika e-Wprost.

Archiwalne wydania Wprost dostępne są w specjalnej ofercie WPROST PREMIUM oraz we wszystkich e-kioskach i w aplikacjach mobilnych App StoreGoogle Play.

 0

Czytaj także