Jak pozycjonować stronę internetową, co daje content marketing? Poznaj opinię SEO copywritera z agencji FunkyMedia
Materiał partnera

Jak pozycjonować stronę internetową, co daje content marketing? Poznaj opinię SEO copywritera z agencji FunkyMedia

FunkyMedia
FunkyMedia
Internet to doskonała przestrzeń do wypromowania swojej firmy lub marki. Brak granic, swoboda działania, ogólnoświatowy zasięg – czy można wyobrazić sobie lepsze miejsce do działań marketingowych? Jednak pamiętaj, że w sieci nie jesteś sam – jest w niej też Twoja konkurencja. Co zrobić żeby w wynikach wyszukiwarki Google znaleźć się nad innymi stronami w branży i zdobyć topowe pozycje? Jak sprawić by o Twojej firmie było głośno w Internecie?

Jak zabrać się za podbój internetu? Samo stworzenie strony www lub sklepu internetowego nie wystarczy. Zamiast czekać, aż Klient zadzwoni pierwszy weź sprawy w swoje ręce i pomóż losowi… Kluczem do sukcesu firmy w sieci jest tak zwana poprawa widoczności strony. Co kryje się pod tym tajemniczym pojęciem? To zbiór kompleksowych działań, które mają na celu wypromowanie strony w sieci, a co za tym idzie, zapewnienie jej wysokich wyników w wyszukiwarce Google.

Aktualnie najważniejszym czynnikiem mającym wpływ na poprawę widoczności jest wartościowa treść znajdująca się na stronie – czyli content.

Niezależnie od tego czym się zajmujesz, co sprzedajesz, jakie usługi świadczysz – potrzebujesz contentu na stronie. Dlaczego? Strona internetowa to miejsce w, w którym klient poznaje Twoją firmę. Wszystkie informacje jakie tam znajdzie, będą miały wpływ na jego ocenę, zaufanie jakim Cię obdarzy (albo i nie) i czy wybierze Ciebie czy konkurencję.

Treść jest rodzajem łącznika między użytkownikiem (czyli potencjalnym klientem) a firmą. W wirtualnym świecie atrakcyjny opis usługi lub produktu ma ogromne znaczenie! Tworzysz coś wyjątkowego? Opowiedz o tym szczegółowo – tylko w taki sposób dowiedzą się o Tobie klienci - mówi Joanna Dawidowska, SEO copywriter z łódzkiej agencji FunkyMedia.

Tworzenie przyciągających uwagę treści może okazać się fantastyczną przygodą. Chcesz opowiedzieć użytkownikom o swojej ofercie? Nie krępuj się i zrób to! Podczas pisania trzeba pamiętać, by treści były poprawne językowo, w przejrzysty sposób opisywały usługę/produkt i zawierały słowa kluczowe.

Ale dobry tekst to dopiero początek...

W sieci można znaleźć wiele wartościowych stron, artykułów i publikacji. Niestety wiele z nich jest głęboko ukryta pod warstwą internetowych śmieci i spamu. Dlatego żeby zwiększyć widoczność blogu czy strony konieczna jest dystrybucja tekstów w sieci – dzielenie się nimi z użytkownikami, promowanie, udostępnianie... W przeciwnym razie nawet najciekawszy artykuł może podzielić los tak zwanego wiersza w szufladzie. Nikt się o nim nie dowie, przepadnie w głębi internetu.

Praca nad stroną internetową talentu pisarskiego, analizy konkurencji, znajomości mechanizmów marketingu, umiejętnego wdrażania wytycznych Google, wiedzy na temat linkowania. To wiele godzin pracy, należy więc wykazać się cierpliwością i samozaparciem albo... oddać stronę w ręce profesjonalistów.

Warto wiedzieć, że przy działaniach content marketingowych liczą się wiedza i doświadczenie. Jeżeli szanujesz swój czas i zależy Ci na szybkich efektach, lepiej to zadanie zlecić doświadczonej agencji SEO, która kompleksowo zajmie się tworzeniem odpowiednich treści oraz ich promowaniem. - dodaje Joanna Dawidowska z FunkyMedia.

10 sposobów na skuteczny content marketing

Content wciąż króluje w internecie. Niewątpliwie ma na to wpływ polityka Google, która docenia strony użyteczne i angażujące odbiorców. Witryna internetowa to wizytówka firmy – to od niej zależy jakie wrażenie zrobisz na potencjalnym kliencie. Dlatego planując strategię content marketingową warto pamiętać o stosowaniu zróżnicowanych form przekazu. Content marketing ma wiele postaci, a każda z nich działa na innego odbiorcę! Oto najważniejsze z nich:

  1. Treści na stronie i blogu - postaw na atrakcyjne teksty, które urozmaicą Twoją stronę. Nie kopiuj, nie powielaj – nie lubi tego ani Google, ani prawo autorskie, a już na pewno nie użytkownicy. Dodawaj unikalne opisy produktów i kategorii. Twórz szczegółowe, konkretne opisy, które pozwolą klientom poznać ofertę. Zanim przystąpisz do prowadzenia bloga zastanów się czy prowadzić go na tej samej domenie, sub-domenie a może zupełnie innej stronie.
  2. Artykuły eksperckie – daj się poznać jako specjalista w swojej branży! Takie artykuły to świetne rozwiązanie na zdobycie zaufania i poprawę opinii o swojej marce. Dziel się wiedzą, publikuj wartościowe, pełne konkretnych informacji artykuły pisane przez pracowników swojej firmy. Gdzie publikować treści? Chociażby za pośrednictwem specjalnych platform, takich jak Whitepress, Linkhouse, REACHaBLOGGER.
  3. Materiały prasowe – niech wszyscy dowiedzą się o fantastycznych rzeczach jakie tworzy Twoja firma! Zdecyduj się na współpracę z biurem prasowym, zgłoś się do mediów. Stosujesz innowacyjne rozwiązania, produkujesz wyjątkowe przedmioty? Fantastycznie, czas by świat się o tym dowiedział. Przygotowane wewnątrz firmy lub przez profesjonalną agencję reklamową teksty są chętnie publikowane przez dziennikarzy!
  4. Treści wideo - to materiały, które świetnie angażują użytkowników i cieszą się powodzeniem. Wybierz formę jaka Ci najbardziej odpowiada - klasyczne wideo, animacje, kilkusekundowe klipy (szczególnie modne na Instagramie) lub gify.
  5. Zdjęcia i infografiki – większość użytkowników to wzrokowcy. Infografiki i wysokiej jakości zdjęcia to świetny sposób na przekazanie oferty Klientowi. Estetyczna grafika, pasująca do tematyki strony przyciąga spojrzenia! Dodatkowo infografiki to skuteczny sposób, by przekazać wiedzę i zaprezentować treść! To element content marketingu, który potrafi "wytłumaczyć" odbiorcy wszystko to, co trudno przekazać wyłącznie słowem. Tworzenie grafik możemy powierzyć specjalistom lub działać samemu, korzystając z bezpłatnych, bardzo intuicyjnych narzędzi. Jednym z popularniejszych jest Canva. Przetestuj także inne darmowe narzędzia do tworzenia grafik.
  6. Poradniki – chętnie czytane i doceniane przez użytkowników. Dlatego też powinny być to wysokiej jakości treści, które są gramatycznie poprawne, rozbudowane, zawierające ciekawe teksty, urozmaicone materiałami graficznymi. Ich zadaniem jest wzbudzenie zainteresowania, przekazanie wiedzy czy interesujących informacji. Poradniki takie możesz umieścić na blogu, lub na popularnej platformie slideshare.net.
  7. Raporty, case study i zestawienia liczbowe – liczby, statystyki, konkretne dane – takie informacje przemawiają do użytkowników. W tym przypadku najlepiej sprawdzają się formy graficzne niż stricte tabele lub wykresy. Pamiętaj, że klienci chętniej oglądają niż czytają!
  8. Recenzje i opinie - pozytywne opinie i recenzje wzmacniają autorytet firmy i wpływają na jej wiarygodność. Dlatego częściej decydujemy się na wybór tych produktów i usług, z których ktoś wcześniej korzystał.
  9. Wywiady – ocieplają i poprawiają wizerunek firmy, nadają jej “ludzką” twarz.
  10. Webinaria - czyli szkolenia przeprowadzone “na żywo” w internecie, kolejna forma dzielenia się ekspercką wiedzą.

Zasady dobrego content marketingu

Warto jest docenić moc jaką ma dobrze zrealizowany content marketing. Może to wyda się zaskakujące, ale to jedno z potężniejszych narzędzi sprzedażowych! Oryginalna nazwa firmy, slogan zgrabnie ujmujący charakter marki zwiększają szansę na zainteresowanie ze strony potencjalnych klientów. Zadaniem treści na stronie jest podsycenie ciekawości użytkownika i wzbudzenie w nim potrzeby posiadania produktu z naszej oferty, czy skorzystania z usługi.

Z każdym czytanym zdaniem, w kliencie powinno narastać pragnienie posiadania opisywanego produktu. Treści znajdujące się na stronie internetowej powinny uwodzić, wzbudzać zaufanie i emocje. Powinny prowadzić klienta prosto do przycisku „dodaj do koszyka”, a przy tym muszą zawierać rzetelne i prawdziwe informacje. Oszukiwanie klientów to szybki sposób na czarny PR! - informuje Joanna Dawidowska z FunkyMedia.

Jeżeli chcesz by content na Twojej stronie porywał tłumy, wprowadź w życie kilka zasad:

  • skoncentruj się na celu, pisz precyzyjnie i przekaż wartościowe informacje, które będą mieć znaczenie dla konsumenta
  • stosuj techniki perswazji, ale również i podstawowe zasady sprzedaży
  • zadbaj o to, by treść wpływała na odbiorcę przekonująco, działała na jego zmysły i podświadomość, czyli odnosiła się zarówno do serca, jak i rozumu
  • buduj pozytywny, ale i prawdziwy wizerunek swojej firmy.
Negatywne recenzje produktów, opinie o obsłudze klienta mają bardzo duży wpływ na naszą sprzedaż. Klienci chętniej wybierają te produkty i usługi, które oceniane są pozytywnie. Wolą zdecydować się na to, co ktoś wcześniej już kupił i “przetestował za nich”, a jednocześnie jest z tego zakupu zadowolony - dodaje Joanna Dawidowska z FunkyMedia.

Na co jeszcze zwracać uwagę pisząc angażujący tekst? Zadbaj o dobre pierwsze wrażenie, czyli o początek tekstu. To właśnie lead, czyli wstęp artykułu, jako pierwszy przyciąga uwagę odbiorcy i sprawia, że ktoś zdecyduje się czytać go dalej. Warto też zadbać o wizualną stronę treści. Nie ograniczaj się do bloku tekstu, dodajmy do niego, np. zdjęcia, wiarygodne ankiety, zabawny komiks dopasowany treścią do artykułu czy krótki materiał wideo (to obecnie forma bardzo chętnie wybierana przez internautów). Najważniejszą zasadą, jest unikanie duplikowania treści. Zasada ta dotyczy zarówno kopiowania cudzych jak i własnych treści.

Duplikacji treści nie lubi ani klient ani Google. Ważne jest, by artykuły, które publikujemy zawsze były wyjątkowe. Dlatego dobrze jest stawiać na współpracę z agencją” – mówi Joanna Dawidowska z FunkyMedia – „Kreatywny copywriting sprawdzi się lepiej, niż szablonowe opisy. Przy tym warto wiedzieć, że większość agencji w swoich umowach posiada zapis o unikalności tworzonych przez nich treści - dzięki temu mamy pewność, że to, co znajduje się na naszej stronie jest jedyne w swoim rodzaju!

O autorze:

Joanna Dawidowska – SEO Copywriter w Agencji FunkyMedia. Przeprowadza audyty contentu na stronie i ustala strategię optymalizacji i tworzenia treści. Świetnie posługuje się słowem, które nie ma przed nią żadnych tajemnic! Uwielbia stawiać czoła nietypowym, technicznym tematom. Storytelling to jej ulubiona strategia contentowa. Prywatnie góry są jej drugim domem. Jest pasjonatką skitouringu, biegania oraz wspinaczki.

Czytaj także

 7