OptAd360 chwali się wynikami finansowymi. Umacnia pozycję na rynkach zagranicznych
Artykuł sponsorowany

OptAd360 chwali się wynikami finansowymi. Umacnia pozycję na rynkach zagranicznych

Cyber Monday, zakupy przez internet, zdjęcie ilustracyjne
Cyber Monday, zakupy przez internet, zdjęcie ilustracyjne Źródło: Pexels / Negative Space
Pomimo że optAd360 działa zaledwie od czterech lat, jest już uznawany za jednego z najlepszych dostawców usług monetyzacji serwisów internetowych za pomocą reklamy programmatic. Równolegle firma opracowuje własne produkty oraz innowacyjne rozwiązania technologiczne. Plany na 2020 rok zakładają kolejne wzrosty oraz większą obecność na rynkach zagranicznych.

W 2019 roku, dzięki współpracy z wydawcami z aż 51 krajów, firma osiągnęła przychody rzędu ponad 37,5 miliona złotych. To wszystko przy wyniku 9 miliardów odsłon reklamowych miesięcznie, czyli blisko 3,5 tys. odsłon na sekundę. Reklamy obsługiwane przez optAd360 pojawiają się na ponad 2 tysiącach serwisów i aplikacji mobilnych. Zespół optAd360 obsługuje klientów w 15 językach, co daje możliwości dotarcia do odbiorców z każdego kontynentu.

W minionym roku optAd360 został także certyfikowanym partnerem wydawców (Google Certified Publisher Partner). Dołączając do grona firm współpracujących z wielkim graczem z Doliny Krzemowej wrocławski optAd360 ma możliwość dotarcia do szerokiej sieci partnerów biznesowych z całego świata. Odznaka Google Certified Publisher Partner gwarantuje e-wydawcom, że optAd360 jest wykwalifikowanym ekspertem w zakresie obsługi Google AdSense oraz AdManager

Jednym z ważniejszych wydarzeń z życia firmy w 2019 roku była realizacja innowacyjnego projektu optAd360 AI Engine. To narzędzie oparte na sztucznej inteligencji, które analizuje strukturę przestrzeni reklamowej na stronie internetowej oraz monitoruje zachowania użytkownika i dzięki temu pokazuje reklamę tam, gdzie użytkownik jest aktywny. Sztuczna inteligencja pozwala coraz precyzyjniej wyświetlać reklamy odbiorcom, dzięki czemu zyskuje reklamodawca, który płaci za widzialne odsłony i e-wydawca, który zarabia więcej.

W 2020 roku firma chce m.in. osiągnąć ponad 50 milionów złotych przychodu, obsługiwać 3 tysiące wydawców oraz wejść do kilku nowych krajów. Plany na rok 2020 komentuje Jakub Szczepankowski – Head of Business Development w optAd360: – Aktualna sytuacja dla wydawców jest trudna ze względu na pandemię , która spowodowała wstrzymanie lub ograniczenie budżetów reklamowych wydawanych w tradycyjnym modelu tzw. bezpośrednim. Dlatego reklama automatyczna, którą obsługujemy, będzie dla nich coraz ważniejsza, bo pozwala na zachowanie stabilności przychodów portali i aplikacji internetowych. OptAd360 gwarantuje 30-dniowy termin płatności, a to daje wydawcom bardzo mocne poczucie bezpieczeństwa. Przed nami wiele wyzwań, ale nasze konsekwentne działania sprawiają, że optymistycznie patrzymy na najbliższe miesiące. Rynek reklamy automatycznej mimo wszystko będzie się zwiększał.

Czytaj też:
Jak dotkliwie koronawirus uderzy w branżę IT?