10 osób ogląda kanał polskiej prezydencji

10 osób ogląda kanał polskiej prezydencji

Dodano:   /  Zmieniono: 
(fot. prezydencjaue.gov.pl) 
MSZ chce promować polskie przewodnictwo w Radzie UE w internecie. Resort zamierza docierać do internautów przez stronę internetową. Resort Radosława Sikorskiego zorganizowali konkurs na kampanię wykorzystującą m.in. media społecznościowe.
"Prezydencja w UE, jako prestiżowe przedsięwzięcie o doniosłym znaczeniu międzynarodowym, stanowi okazję do podniesienia poziomu świadomości oraz wiedzy na temat Unii Europejskiej oraz jej wpływu na  życie codzienne obywateli" - uzasadnia zorganizowanie konkursu ministerstwo. Resort deklaruje, że chciałby doprowadzić do ożywionej debaty publicznej w  sieci na temat integracji, Unii Europejskiej oraz naszego przewodnictwa w  Radzie UE.

Za ostateczny kształt strategii promocyjnej odpowiedzialna będzie agencja, która opracuje plan działań i wygra konkurs. MSZ wymaga, by podmioty, które się zgłoszą, miały doświadczenie w  prowadzeniu działań promocyjnych w internecie z wykorzystaniem mediów społecznościowych. Chodzi o Facebooka, Youtube, Twittera, Naszą Klasę, Goldenline i inne narzędzia społecznościowo-blogerskie. Aplikujący do konkursu muszą się też wykazać prowadzeniem co najmniej dwóch projektów, które angażowały użytkowników Facebooka w grę, zabawę lub  inne działania promujące produkt, markę, usługę, instytucję czy  inicjatywę.

MSZ uruchomiło stronę internetową prezydencjaue.gov.pl, na której znaleźć można informacje o tym, czym jest prezydencja i jak się do niej przygotowuje MSZ. Na portalu Youtube prezydencja ma swój oficjalny kanał. Nie  cieszy się on jednak zbyt wielką popularnością - ma 10 stałych (zarejestrowanych) widzów. Zamieszone na nim 12 krótkich filmików m.in przedstawiających wypowiedzi europosłów, wiceszefa MSZ Mikołaja Dowgielewicza obejrzano od kilkudziesięciu do kilkuset razy.

Nieco większym zainteresowaniem cieszy się grupa dyskusyjna o  prezydencji na portalu profesjonalistów Goldenline - liczy prawie 600 członków. Nie są oni jednak zbyt aktywni - łącznie zamieścili mniej niż  300 wypowiedzi. Stronę prezydencji na Facebooku śledzi 15 tys. osób.  W lipcu, gdy Polska obejmie stery UE, wystartuje strona pl2011.eu -  będzie to oficjalna strona prezydencji w Radzie Unii Europejskiej.

zew, PAP