Łódź na smartfonie

Łódź na smartfonie

Dodano:   /  Zmieniono: 
Łódź jest pierwszym polskim miastem ze swoją aplikacją na smartfony
Łódź jako jedno z pierwszych europejskich miast ma własną aplikację mobilną na smartfony zawierającą informacje o najciekawszych miejscach, wydarzeniach oraz rozkład jazdy komunikacji miejskiej. Aplikacja adresowana jest zarówno do łodzian jak i turystów. Według magistratu Łódź jest pierwszym miastem w Polsce i trzecim w Europie, który posiada taką własną aplikację.
"Łódź insider" to swoisty informator miejski w telefonie, który można zainstalować bezpłatnie w smartfonach z systemami iOS i Android oraz z dostępem do internetu. Składa się z trzech części: katalogu ciekawych miejsc podzielonych na kilka kategorii (kultura, nauka, rozrywka czy sport) wraz z ich opisami i zdjęciami, kalendarza wydarzeń oraz rozkładu jazdy komunikacji miejskiej. Aplikacja wskazuje też położenie użytkownika i podpowiada np., w pobliżu jakich miejsc się znajduje albo gdzie jest najbliższy przystanek. Dzięki temu użytkownicy nowoczesnych telefonów komórkowych i mobilnego internetu będą mogli sprawdzić np. do jakiego klubu się wybrać, co warto zwiedzić i jak dojechać w określone miejsce.

- Jesteśmy nowocześni, kreatywni i innowacyjni. Ułatwiamy życie łodzianom, ale również zachęcamy turystów, żeby za pomocą tej aplikacji poznawali Łódź i odwiedzali jej najciekawsze miejsca - przekonywała podczas prezentacji aplikacji prezydent Łodzi Hanna Zdanowska. Aplikacja została stworzona w taki sposób, aby można ją stale rozwijać i aktualizować. - Kalendarz wydarzeń i katalog miejsc są uzupełniane na bieżąco i mamy nadzieję, że będzie tam coraz więcej fajnych treści. Rozkłady jazdy codziennie pobierane są z serwerów MPK - wyjaśnił Michał Ryszkiewicz z Agencji Kamikaze, która wykonała aplikację. W razie nagłych zdarzeń w mieście w aplikacji będzie uruchamiana też "belka informacyjna", na której będą pojawiać się informacje np. o utrudnieniach w ruchu w Łodzi.

Aplikacja "Łódź insider" jest dostępna bezpłatnie w Apple Store i Android Market w dwóch wersjach językowych: polskiej i angielskiej. Będzie można ją także ściągnąć na swój telefon za pomocą fotokodów, które będą umieszczone na plakatach w tramwajach i autobusach. Właścicielem aplikacji jest Urząd Miasta Łodzi - jej stworzenie kosztowało magistrat ok. 32 tys. zł. Obsługą i bieżącym uzupełnianiem informacji ma zajmować się zewnętrzna firma wybrana w konkursie. Przedstawiciele urzędu szacują, że koszt obsługi wyniesie 20 tys. zł rocznie.

PAP, arb