Konsumenci chcą odręcznie pisać na urządzeniach przenośnych

Konsumenci chcą odręcznie pisać na urządzeniach przenośnych

Dodano:   /  Zmieniono: 
fot. materiały prasowe
Wyniki niedawno przeprowadzonego badania wskazują, że konsumenci z całego świata chcieliby mieć możliwość pisania na swoim urządzeniu przenośnym tak, jak pisze się długopisem na papierze. Chętnie skorzystają więc z Samsung GALAXY Note, który dzięki zaawansowanemu rysikowi S Pen umożliwia szybkie tworzenie i współdzielenie treści.
Badaniu poddanych zostało 5000 użytkowników smartfonów z 10 krajów. Okazało się, że konsumenci na całym świecie są zainteresowani smartfonem, na którym za pomocą urządzenia przypominającego zwykłe pióro mogliby pisać i rysować tak łatwo, jak na kartce papieru. Ankieterzy pytali również o opinię na temat preferowanych okoliczności użycia takiego urządzenia.

Dane analizowano globalnie oraz z podziałem na regiony, aby pokazać najciekawsze różnice w zakresie preferencji użycia:

- Zarówno mężczyźni, jak i kobiety, niezależnie od regionu, zgadzali się (oraz zdecydowanie zgadzali się), że noszenie wielu urządzeń mobilnych, które odpowiadają różnym potrzebom w ciągu dnia, jest dla nich kłopotliwe.

- Respondenci obu płci uznali, że urządzenie z funkcją pisania odręcznego mogłoby ułatwić im życie. 64,6% ankietowanych przestałoby nosić ze sobą zwykłe długopisy i notatniki, gdyby mogli w podobny sposób pisać na swoim urządzeniu mobilnym.

- Ogółem 75,7% respondentów wyraziło zainteresowanie możliwością odręcznego wprowadzania nadających się do publikacji notatek bezpośrednio na zdjęciach, mapach, dokumentach i stronach internetowych wyświetlanych na smartfonach. Odsetek zainteresowanych był szczególnie wysoki w Azji (84,3%), co może świadczyć o tym, że dla konsumentów posługujących się językami azjatyckimi możliwość odręcznego pisania na smartfonie byłaby wyjątkowo atrakcyjna z uwagi na specyficzny charakter systemu zapisu tych języków.

Ankieterzy pytali również respondentów o przewidywane przez nich sposoby zastosowania urządzenia obsługującego cyfrowe pióro. Z odpowiedzi wynika, że możliwość pisania, rysowania oraz udostępniania notatek bezpośrednio ze smartfona zwiększyłaby wydajność pracy i ogólną produktywność użytkowników, a także zachęcałaby ich do bardziej kreatywnego działania. Często pojawiały się też opinie, że tego typu smartfon byłby jeszcze bardziej pomocny w organizowaniu czasu oraz tworzeniu list zakupów czy zadań do wykonania. Oto niektóre  i propozycje konsumentów dotyczące innych czynności, które chcieliby wykonywać za pomocą takiego urządzenia:

- „Wprowadzenie funkcji pisma odręcznego rozwiązuje problem obsługi klawiatury QWERTY oraz touchpada, a przy tym sprawia, że udostępniane treści stają się ciekawsze i bardziej spersonalizowane".

- „Można wykonać szkic koncepcji czy pomysłu technicznego, a potem przekazać go innym bezpośrednio ze smartfona".

- „Podczas spotkań można po prostu robić notatki na smartfonie, a potem wydrukować je i przekazać pracownikom. To duże ułatwienie".

- „Szybkie zapisywanie notatek i przypomnień to niezwykle przydatna funkcja. To wygodniejsze niż używanie klawiatury – pisząc na niej, praktycznie zawsze robię błędy".

- „Podczas podróży służbowych mógłbym wysyłać własne rysunki moim dzieciom".

Samsung GALAXY Note z dużym ekranem HD Super AMOLED 5,3 cala to produkt nowej kategorii, który łączy w sobie cechy dotąd oferowane przez różne typy urządzeń – mobilność smartfonu, duży wyświetlacz, działanie wielozadaniowe oraz możliwość tworzenia treści na różne sposoby. Urządzenie jest wygodne i dzięki większemu ekranowi i niezwykle realistycznemu wyświetlaniu grafiki oraz zróżnicowanym sposobom wprowadzania danych (dotyk, S Pen) oferuje niespotykaną w popularnych smartfonach funkcjonalność w zakresie tworzenia i współdzielenia treści.

Badanie przeprowadzono w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Francji, Niemczech, Włoszech, Hiszpanii, Chinach, Indiach, Korei i Singapurze na grupie 5000 respondentów (po 500 na każdy kraj).

Ankietę online przeprowadziła firma Snap Surveys, członek brytyjskiego Market Research Society i amerykańskich organizacji American Marketing Association oraz Marketing Research Association, we współpracy z dostawcami usług sondażowych na międzynarodowych rynkach.

ps