Wypadek prezydenckiej limuzyny. Prokuratura zamówiła kolejną ekspertyzę

Wypadek prezydenckiej limuzyny. Prokuratura zamówiła kolejną ekspertyzę

Opona, zdjęcie ilustracyjne (fot.chalabala/Fotolia.pl)
Prokuratura Okręgowa w Opolu zamówiła jeszcze jedną ekspertyzę w sprawie wypadku prezydenckiej limuzyny na autostradzie A4, do którego doszło w marcu ubiegłego roku.

„Prokuratura Okręgowa w Opolu, w śledztwie dotyczącym zdarzenia drogowego, do którego doszło na autostradzie A4 w dniu 4 marca 2016 r., w którym to zdarzeniu samochód wiozący Prezydenta RP wypadł z trasy, w dniu 30 grudnia 2016 r. zwróciła się do biegłych z Przemysłowego Instytutu Motoryzacji w Warszawie oraz z Ośrodka Badawczo-Rozwojowego Przemysłu Oponiarskiego Stomil sp. z o. o. o wydanie opinii uzupełniających, w związku ze sporządzeniem opinii przez tych biegłych w sprawie” - czytamy w komunikacie na stronie Prokuratury Okręgowej w Opolu.

Dodano, że po przeanalizowaniu treści sporządzonych przez tych biegłych opinii „prokurator uznał za konieczne wyjaśnienie niektórych kwestii, budzących wątpliwości w kontekście całości zgromadzonego w dotychczasowym śledztwie materiału dowodowego, oraz tych, które są niespójne ze stwierdzeniami zawartymi w samych opiniach”.

Nowa opinia ma dotyczyć w szczególności stwierdzonego przez biegłych mechanizmu prowadzącego do zniszczenia opony oraz stanowiska biegłych odnośnie czujników ciśnienia zamontowanych w prawym tylnym kole, jak również istniejącego ciśnienia w oponach i stanu zużycia pozostałych opon.

Prokurator wyznaczył termin wydania opinii do 27 stycznia.

Incydent z oponą

Przypomnijmy, 4 marca na autostradzie A4 w okolicach Lewina Brzeskiego doszło do incydentu z udziałem prezydenckiej limuzyny. Po tym jak w samochodzie eksplodowała opona, pojazd wpadł w poślizg i dzięki umiejętnościom kierowcy z Biura Ochrony Rządu nie doszło do poważniejszego wypadku. Po tym jak "Rzeczpospolita" opublikowała artykuł dotyczący zajścia i faktu, iż w samochodzie założono stare opony oraz wykorzystano prezydenckie BMW niezgodnie z praktyką, pracę straciło kilku funkcjonariuszy BOR.

Śledztwa i kontrole

W sprawie wypadku z udziałem prezydenta toczą się dwa śledztwa - Prokuratura Okręgowa w Opolu prowadzi postępowanie w sprawie nieumyślnego sprowadzenia katastrofy w ruchu lądowym, natomiast na wniosek szefa BOR „o podejrzeniu narażenia życia prezydenta w związku z zaniedbaniami poprzedniego szefostwa Biura”. W BOR prowadzone są także wewnętrzne kontrole.

 7
  • ??????????? IP
    Ile w sumie będzie kosztował tylko ten jeden wypad PADa na narty z nieodpowiedzialnymi pislamskimi służbami odpowiedzialnymi za jego bezpieczeństwo ?
    • ucho na torze IP
      Najnowsze wskazania z Monachium / BMW Security :
      - Co 10.000 km albo 2 lata nowy zestaw opon opancerzonych za 32.000 PLN.
      - Ponadto obowiazkowe, zimowe szkolenia dla kierowcow 7-kami na Szczerbie pod Giewontem...
      • pisbandyci do pierdla IP
        A dlugi rosna....
        • broda IP
          Zamach gumowy jak zamach smoleński - wiecznie żywy.
          • Obserwator IP
            Nie jestem pewien, ale na zdrowy rozum opony takie (czyt. specjalne) NIE powinny eksplodować. Sprawa powinna zostać dogłębnie zbadana - absolutnie wszystkie wątki! Pozdrawiam.
            • Ryfka IP
              Rzadko się powtarzam, ale ponownie zadam pytanie:
              Na ile lat planowane jest śledztwo, skoro opona jest w posiadaniu ekspertów?

              Czytaj także