Polacy walczą z ZDF. Billboard przypominający o niemieckich obozach stanął przed siedzibą telewizji

Polacy walczą z ZDF. Billboard przypominający o niemieckich obozach stanął przed siedzibą telewizji

Billboard przed siedzibą ZDF
Billboard przed siedzibą ZDF / Źródło: Facebook / @FundacjaTradycji
Mobilny, podświetlany billboard z napisem „Death Camps Were Nazi German” zatrzymał się w czwartek 2 lutego przed siedzibą telewizji ZDF w Moguncji.

Polska Fundacja Tradycji Miast i Wsi może poszczycić się kolejnym sukcesem. Rozpropagowana przez polskich internautów akcja przypominająca Niemcom, że nazistowskie obozy zagłady nigdy nie były „polskie” nabrała nowego wymiaru. Samochód z przyczepionym podświetlanym banerem informującym o nazistowskich obozach zaparkował przed siedzibą ZDF w Moguncji w Niemczech. Na plakacie widnieje charakterystyczna hitlerowska grzywka oraz wąsik, nałożone na bryłę obozu koncentracyjnego w Auschwitz. Auto podróżuje po całej Europie. Ruchomy billboard odwiedzi m.in. Wiesbaden, Mainz, Bonn, Brukselę, Londyn i Cambridge.

Akcja ma na celu przypominanie i uświadamianie, że pomimo zlokalizowania obozów koncentracyjnych w Polsce, wprowadzającym w błąd jest mówienie w mediach o „polskich obozach zagłady”. Na plakacie widnieje napis: „Obozy śmierci były niemieckie (nazistowskie)”. Jest także wezwanie: „ZDF przeproś!”. – Chcemy, aby ZDF uderzyło się w pierś i przyznało do błędu, bo co prawda zamieszczono przeprosiny, ale nie w taki sposób, jak było w wyroku – tłumaczył napis na plakacie Dawid Hallman z Fundacji Tradycji Miast i Wsi.

Akcja #GermanDeathCamps

Gdy niemiecka stacja ZDF przegrała z byłym więźniem Auschwitz proces za użycie sformułowania „polskie obozy śmierci”, a następnie usiłowała obejść wyrok sądu, to właśnie internauci wzięli sprawy w swoje ręce. Lekcja historii została udzielona tym razem w sieci. Fora i portale społecznościowe zalały hashtagi #GermanDeathCamps #GermanNotNazi #GermanNotPolish.

Twórcy profilu „Żelazna Logika” (blisko 140 tys. polubień na Facebooku) zainicjowali akcję informacyjną, której celem jest przypomnienie ZDF, na którym narodzie spoczywa odpowiedzialność za zbudowanie obozów zagłady. Profil telewizji na Facebooku został zalany falą wpisów opatrzonych hashtagiem #GermanDeathCamps, który z czasem stał się popularny też w innych mediach społecznościowych oraz m.in.w serwisie Wykop.pl.

Czytaj także:
#GermanDeathCamps, czyli jak internauci walczą o historyczną prawdę z ZDF

Czytaj także

 35
  • Cześć Jolu IP
    Co tu dużo gadać. Niemcom spodnie i spódnice popękały w szwach na pośladkach - taki strach i porażenie zwieraczy Teutonów przeszły po Rajchu. Aż mi ich żal...
    • Skrzypek na dachu IP
      Niezrozumiale dlaczego polskojezyczne folksdojczki potrzebe maja ujawnic swoja nienawisc .
      To trzeba miec wyobraznie aby z germanskich nazistow katow zrobic ofiare .
      Polecam film " The Producers " Mel Brooksa kazdemu kto nie wierzy i 
      niech poslucha piosenke " Its Springtime for Hitler and Germany " .
      • C.B.D.O. IP
        -- ws. "polskich obozów śmierci" -- do REDUTY DOBREGO IMIENIA:
        proponuję żeby w KAŻDEJ MIEJSCOWOŚCI W POLSCE (a może nie tylko w kraju?) POSTAWIĆ PRZYNAJMNIEJ JEDEN DROGOWSKAZ POKAZUJĄCY KIERUNEK NA … KL AUSCHWITZ Z INF. ŻE TO BYŁY NAZISTOWSKI OBÓZ NIEMIECKI (inf. w wielu językach)! Chyba wszyscy, którym zależy na uhonorowaniu ofiar NIEMIECKIEGO ludobójstwa powinni poprzeć tę inicjatywę – żeby w każdym zakątku kraju stał symbol-ostrzeżenie przed NIEMIECKIM nazizmem! Ciekawe, czy "demokratyczne" Niemcy też zasponsorują ten projekt -- chyba tak (?), skoro ponoć są tak bardzo anty-nazistowscy!
        Pomysł kieruję m.in. do REDUTY DOBREGO IMIENIA (Polish League Against Defamation)
        PODAJCIE KONTO BANKOWE, NA KTÓRE WPŁACAĆ PIENIĄDZE NA TAKIE TABLICE INFORMACYJNE!
        • tutejszy IP
          Pozwolenie na reklamę to mają gdyż przyjdzie się polskiemu podatnikowi zapłacić karę ?
          • Yyy...? IP
            A teraz te obozy do kogo należą?

            Czytaj także