Kaufland zmieni treść reklam. Wszystko dzięki... Pawłowicz

Kaufland zmieni treść reklam. Wszystko dzięki... Pawłowicz

Krystyna Pawłowicz
Krystyna Pawłowicz Źródło: Newspix.pl / DAMIAN BURZYKOWSKI
Prezes UOKiK uznał zarzut poseł Krystyny Pawłowicz wobec firmy Kaufland w związku z posługiwaniem się przez tę firmę sloganami reklamowymi: „nasze rodzime produkty”, „nasze polskie produkty”, „rodzimi dostawcy”, sugerującymi nabywcom, iż niemiecka firma jest polskim przedsiębiorcą i sprzedaje głównie polskie produkty.

Poseł poinformowała o tym na swoim profilu na Facebooku zamieszczając pismo od prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów Marka Niechciała. „Wskutek podjętych przez Prezesa UOKiK działań, spółka Kaufland Polska Markety Sp. z o.o. Sp. k. zadeklarowała modyfikację swoich przekazów reklamowych. Zmiana będzie polegała na zaniechaniu posługiwania się słowem »nasze« w odniesieniu do haseł reklamowych, w których przedsiębiorca wykorzystuje zwroty »rodzime produkty«, »polskie produkty«, »rodzimi dostawcy«, itp. Jednocześnie przedsiębiorca zaznaczył, że ww. deklaracja nie jest równoznaczna z przyznaniem się do naruszenia przepisów” – czytamy.

UOKiK zaznaczył dalej, że ma nadzieję, iż zaproponowana zmiana używanych przez Kaufland haseł reklamowych wyeliminuje możliwość wprowadzenia konsumentów w błąd przez spółkę. „Słowa »rodzime«, »polskie« nie będą odnosiły się już do samej spółki, lecz jedynie do oferowanych przez nią produktów lub dostawców, z którymi współpracuje” – zaznaczono. Spółka zobowiązała się do zmiany tych sloganów do dnia 4 lutego 2017 r.

facebook

Źródło: WPROST.pl / Facebook