TVP oskarża fundację o handel bronią. „Ku*wa, no nie manipulujcie aż tak”

TVP oskarża fundację o handel bronią. „Ku*wa, no nie manipulujcie aż tak”

Siedziba Telewizji Polskiej
Siedziba Telewizji Polskiej / Źródło: Newspix.pl / TOMASZ OZDOBA
W obronę Fundacji Otwarty Dialog, która od pewnego czasu jest przedstawiana w TVP jako poważne zagrożenie dla polskiej państwowości, zaangażował się dziennikarz „Gazety Polskiej” Wojciech Mucha.

TVP w sensacyjnych tytułach i paskach u dołu ekranu oskarża Fundację Otwarty Dialog o produkcję broni, która zdaniem dziennikarzy Telewizji Polskiej miałaby być wykorzystana do obalenia polskiego rządu. Już w rozwinięciu artykułów pojawiają się informacje o tym, że ową „bronią” są w rzeczywistości jedynie kamizelki kuloodporne, hełmy czy ochraniacze twarzy. Z pasków TVP widzowie dowiadują się jednak czegoś zupełnie innego. „Generał z zarzutami współpracy z FSB dał zgodę na produkcję broni fundacji, która chce obalić rząd” – czytamy.

„Broń” produkowana przez fundację służyła w rzeczywistości Ukraińcom walczącym z prorosyjskimi separatystami w Donbasie. Kamizelki i hełmy zgodnie z zasadami koncesji nie były nawet przez chwilę składowane na terenie Polski. Zapraszani do studia TVP Info eksperci spekulują tymczasem, że „broń” mogła być szykowana do zamachu stanu w Polsce.

Zdaniem licznych komentatorów taka prezentacja faktów poszła za daleko. Zdecydowany głos w sprawie zabrał na Twitterze dziennikarz „Gazety Polskiej” Wojciech Mucha. „Bardzo poważny ten #fakenews z rzekomym handlem bronią. Oddala od istoty problemu Otwartego Dialogu i docelowo skompromituje sprawę” – napisał. „I teraz redaktor @tvp_info podprowadził Króla, że to «wyposażenie partyzantki miejskiej». K***a, no nie manipulujcie aż tak” – apelował do pracowników TVP Info. Napisał też dłuższy tekst na Facebooku, w którym starał się dokładnie wyjaśnić wszystkie niejasności.

O sprawie na Facebooku napisali też pracownicy Fundacji Otwarty Dialog. „Rzadko się zdarza, tym bardziej doceniamy. Bo choć Wojciech Mucha dziś w obozie «dobrej zmiany», to jednak znamy się z dobrej strony. Ukraina łączyła zawsze dotąd ponad podziałami. Polityków PO i PiS, Gazeta Wyborcza i Telewizja Republika. Majdan i Ukraińców wspieraliśmy wszyscy. Dziś niestety dla mediów prorządowych, Majdan stał się «jądrem ciemności»i (cytując Michał Karnowski) i ponadnarodowym spiskiem sił wrogich Polsce” – możemy przeczytać w ich oświadczeniu.

Czytaj także

 5
  •  
    co jak co ale takim "fundacją" nie powinno się pozwalać na działalność, to jest bardzo niebezpieczne i zagrażające krajowi
    • Kontrola była rok temu a od tamtego czasu zaszły poważne zmiany jeśli chodzi o NGOsy. Na morzu Śródziemnym siostrzane organizacje tych lewackich gniazd handlują uchodźcami u brzegu Libii. "Paranoja" TVP jest w pełni uzasadniona biorąc pod uwagę fakt ze podobne organizację coraz częściej nawołują do przewrotów z użyciem [przemocy i muzułmańskiej braci. Najlepiej wzorem Orbana zdelegalizować wszystko co jest finansowane z zagranicy.
      •  
        Treść została usunięta
        • Treść została usunięta
          • taka organizacje terrorystyczna nalezy natychmiast zlikwidowac..jak mogli miec pozwolenie na  bron i  handel bronia..a na  dodatek mowili i  opracowywali jak zniszczyc rzad polski...jeden jrz wczesniej chcial wysadzic sejm i  siedzi ,,tych tez wylapac i  za  kraty..prezydent turcji zrobil by  szybko porzadek z  taka organizacja przeztepcza ..zlikwidowac natychmiast ....

            Czytaj także