Koniec korków na południe od Warszawy? Podpisano umowy na budowę kolejnego odcinka S7

Koniec korków na południe od Warszawy? Podpisano umowy na budowę kolejnego odcinka S7

Nowe odcinki S7
Nowe odcinki S7 / Źródło: fot. GDDKiA
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) podpisała umowy z wykonawcami drogi ekspresowej S7 na mazowieckim odcinku od węzła Warszawa Lotnisko do początku obwodnicy Grójca. Termin wykonania przypada wiosną 2021 r.

Inwestycja jest ujęta w aktualizacji Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, który 12 lipca 2017 r. przyjęła Rada Ministrów. Zgodnie z uchwałą, limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych został zwiększony ze 107 mld zł do 135 mld zł. Termin realizacji inwestycji przypada wiosną 2021 r.

– Cieszę się, że udaje się nam realizować złożone deklaracje, że Polska potrzebuje spójnego rusztu komunikacyjnego, który pozwoli bezpiecznie i komfortowo przemieszczać się w ruchu pasażerskim i towarowym na osi północ-południe. Droga ekspresowa S7 jest uzupełnieniem sieci w centralnej Polsce, dzięki której łączymy w sposób bardzo bezpieczny, komfortowy porty Trójmiasta, północną Polskę, Bałtyk z południem Europy – powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Budowa południowego wylotu trasy S7 Warszawa – Grójec została podzielona na trzy zadania:

Zadanie A 

  • Odcinek: w. Lotnisko (bez węzła) do w. Lesznowola (z węzłem)
  • Długość: ok. 6,64 km
  • Wykonawca Robót: Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o, Construcciones Rubau S.A.,
  • Wartość kontraktu: 221,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 3 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Zamienie; w. Lesznowola
  • Obiekty inżynierskie: 8 wiaduktów, kładka pieszo-rowerowa

Zadanie B

  • Odcinek: w. Lesznowola (bez węzła) do w. Tarczyn Północ (z węzłem)
  • Długość: ok. 14,8 km
  • Wykonawca Robót: IDS-BUD S.A
  • Wartość kontraktu: 388,7 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Antoninów; w. Złotokłos; w. Tarczyn Północ
  • Obiekty inżynierskie: 13 wiaduktów, 3 mosty, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową
  • Remont istniejącej DK 7: ok. 17 km

Zadanie C

  • Odcinek: w. Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca
  • Długość: ok. 7,9 km
  • Wykonawca Robót: Mota-Engil Central Europe S.A.
  • Wartość kontraktu: 203,4 mln zł brutto
  • Parametry techniczne: dwie jezdnie po 2 pasy ruchu
  • Węzły drogowe: w. Tarczyn Południe
  • Obiekty inżynierskie: 10 wiaduktów, kładka dla pieszych nad drogą ekspresową

Czytaj także

 2
  • Warszawka potrzebuje, by tania siła robocza z Radomia mogła się stawić w dowolnej porze dnia i nocy, w zależności od potrzeb warszawskigo jej właściciela. Już nawet kolej modernizują. Daleko ta sypialnia od Stolycy... Potomkowie zaburzańskiej chołoty robiącej za warszawioków, tak się obawiają konkurencji radomskigo warcholstwa, że trzymają ich aż na taki dystans?