PO składa zawiadomienie do CBA w sprawie kampanii Polskiej Fundacji Narodowej

PO składa zawiadomienie do CBA w sprawie kampanii Polskiej Fundacji Narodowej

Bilboard promujący akcję PFN
Bilboard promujący akcję PFN / Źródło: Newspix.pl / fot. Paweł Stępniewski
Platforma Obywatelska złożyła zawiadomienie do CBA w sprawie kampanii bilboardowej Polskiej Fundacji Narodowej dotyczącej m.in. przewlekłości postępowań czy niesprawiedliwych wyroków.

W ubiegły poniedziałek w całej Polsce pojawiły się już billboardy z hasłem „Niech zostanie tak, jak było”. Jest to nawiązanie do słów prof. Andrzeja Rzeplińskiego, który na jednym z protestów powiedział: „Trzeba zmienić wszystko, żeby wszystko pozostało po staremu”. W piątek z kolei miały pojawić się utrzymane w czarno-białej stylistyce billboardy z hasłami całego przedsięwzięcia. Jak informuje dziennik „Rzeczpospolita”, mają pojawić się nawiązania do prawdziwych sytuacji, m.in. przewlekłości postępowań czy niesprawiedliwych wyroków.

Podczas konferencji prasowej posłanka PO Monika Wielichowska tłumaczyła, że Polska Fundacja Narodowa miała się zajmować budowaniem marki Polska za granicą. – Tymczasem zamiast na tę misję, środki przeznacza na walkę polityczną PiS-u z opozycją, a także z prezydentem Andrzejem Dudą – powiedziała Wielichowska dodając, że środki, którymi dysponuje Fundacja pochodzą ze spółek Skarbu Państwa. W związku z tym, klub PO złożył zawiadomienie do CBA w sprawie możliwych nadużyć. Z kolei poseł Marcin Kierwiński z Platformy Obywatelskiej mówił o tym, że brak reakcji służb na działania PFN wynika z faktu, iż są one powiązane z prezesem Fundacji Cezarym Jurkiewiczem, byłym radnym i szefem klubów Gazety Polskiej.

Głos w tej sprawie zabrała również Polska Fundacja Narodowa. „Działania statutowe podjęte przez Fundację włączają się w nurt ogólnopolskiego i światowego zainteresowania przeprowadzanymi w Polsce reformami” – podkreślono. „Działania nasze mają na celu wyjaśnienie polskiej i światowej opinii publicznej znaczenia tych reform oraz pokazania, że znajdują się one w nurcie europejskiego i światowego dziedzictwa demokratycznego. Kampania informacyjna, o której mowa ma na celu ochronę wizerunku Polski przez pryzmat udanych reform dokonywanych po 2015 roku” – dodano.

 5
  • A pamięta ktoś jeszcze jak PO zamówiło taki czerwony szlaczek za skromne 220 tyś euro za granicą co to miał być sprężynką i reklamą Polski. 220 tyś euro to tylko na stworzenie tego szlaczka poszło bo jeszcze miała ruszyć wielka kampania reklamowa w kraju i za granicą ale internauci niemiłosiernie z tego się brechtali i projekt zarzucono utajniając ile ostatecznie grosza publicznego w tym utopiono. O tym że Tusku za skromne 7 mln zł zaśpiewał sobie piosenkę Beatlesów to PO też już nie pamięta.
    • Prawda zabolała więc szukają haków jakimi można prawdę obalić bo wprost się nie da.
      • Prawda zabolała więc szukają haków jakimi można prawdę obalić bo wprost się nie da.
        • Ktos za to nieźle beknie, jak pislam zostanie od spawany od koryta

          Czytaj także