Jest zgoda na dofinansowanie odcinka S2 w Warszawie. UE sfinansuje też drogę Warszawa-Lublin

Jest zgoda na dofinansowanie odcinka S2 w Warszawie. UE sfinansuje też drogę Warszawa-Lublin

Budowa drogi, zdjęcie ilustracyjne
Budowa drogi, zdjęcie ilustracyjne / Źródło: Fotolia / MaPar
Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju uzyskało zgodę Komisji Europejskiej na dofinansowanie z funduszy UE budowy, przebiegającego przez Warszawę, odcinka drogi ekspresowej S2. Rząd przeznaczy na tę inwestycję prawie 4,6 mld zł.

Warszawski odcinek drogi S2 od węzła Puławska do węzła Lubelska powstanie do 2020 roku. Unijny wkład w jego sfinansowanie wyniesie 1,7 mld zł z Programu Infrastruktura i Środowisko. W ramach projektu powstanie m.in. kolejna przeprawa przez Wisłę, na południe od Mostu Siekierkowskiego.

Największa inwestycja drogowa

– Budowa tego fragmentu S2 to największa inwestycja drogowa w stolicy realizowana z rządowym wsparciem. Pozwoli dokończyć południową część obwodnicy Warszawy. To wielkie usprawnienie przede wszystkim dla mieszkańców miasta i okolicznych miejscowości, ale także dla ruchu tranzytowego, który zostanie wyprowadzony poza arterie przebiegające przez centrum – mówi Jerzy Kwieciński minister inwestycji i rozwoju.

Fragment Warszawa-Lublin

Jednocześnie KE potwierdziła unijne dofinansowanie budowy kolejnych części dróg ekspresowych S6 i S17. Pierwsza z nich to odcinek Goleniów – Kiełpino na trasie ze Szczecina do Koszalina. Druga – to fragment połączenia Warszawa-Lublin, pomiędzy Garwolinem a Kurowem. Kwota przeznaczona na tę budowę opiewa na 2,28 mld zł, w tym dotacja z UE wyniesie 1,2 mld zł.

„To bardzo ważne trasy”

– To bardzo ważne trasy, które docelowo nie tylko połączą silne ośrodki gospodarcze w regionach, ale staną się osią rozwoju także dla obszarów, przez które przebiegają. Dostępność transportowa i komunikacyjna to jeden z kluczowych warunków dla przedsiębiorców szukających dogodnych lokalizacji do uruchamiania inwestycji i prowadzenia biznesu – powiedział minister Kwieciński. Dodał, że do końca obecnej perspektywy finansowej droga nr 17 uzyska parametry drogi ekspresowej na całym odcinku pomiędzy Warszawą a Lublinem.

Dotychczas Komisja Europejska wydała już 61 decyzji zatwierdzających unijne współfinansowanie dużych projektów realizowanych w krajowym programie Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Czytaj także:
Na 40 unijnych stanowisk żadnego Polaka? MSZ tłumaczy się z porażki w konkursie

/ Źródło: Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju

Czytaj także

 1
  • Tak jak w przypadku Rzymu, UE w nowych biednych prowincjach musi wybudować sieć dróg by zachodnie produkty i kapitał miał łatwiejszy dostęp do odległych rejonów UE.

    Na tym polega ucywilizowanie prymitywniejszych ludów - otrzymują kulturę, wybraną technologię i część zysków w zamian za poddaństwo. Jak w Rzymie.

    Z tą różnica że jedni chcą służyć USA a inni UE.

    Czytaj także