Co myślą kasjerki i kasjerzy o zakazie handlu w niedzielę? Są dane TakeTask

Co myślą kasjerki i kasjerzy o zakazie handlu w niedzielę? Są dane TakeTask

Sklep, zdj. ilustracyjne
Sklep, zdj. ilustracyjne Źródło: Fotolia / Prostock-studio
Z danych TakeTask wynika, że 56 procent kasjerek i kasjerów pracujących w sieciach handlowych pozytywnie ocenia kwestię zakazu handlu w niedzielę. Uważa tak również 69 procent tych, którzy są rodzicami. To samo zdanie ma 38 procent osób bezdzietnych. Jednocześnie 46 procent wszystkich respondentów obawia się obniżenia zarobków, natomiast 38 procent – pogorszenia godzin pracy.

Ilu pracowników sieci handlowych zgadza się ze stwierdzeniem, że praca w niedzielę im pasuje? Tego zdania jest 38 procent respondentów. 20 procent pytanych zaznaczyło opcję „ani się zgadzam, ani się nie zgadzam”, a 43 procent nie zgadza się z owym stwierdzeniem.

38 procent pytanych obawia się także trybu wprowadzenia pracy w sobotę do północy lub w poniedziałek wcześniej niż dotychczas. Nie obawia się tego 40 procent badanych. 21 procent pracowników zaznaczyło opcję „ani się zgadzam, ani się nie zgadzam”.

Kolejną kwestią badaną przez TakeTask były zarobki. Aż 45 procent respondentów zgadza się z tezą, że mają obawy, iż teraz będą mniej zarabiać. Przeciwnego zdania jest 37 procent badanych. 17 procent pytanych zaznaczyło opcję „ani się zgadzam, ani się nie zgadzam”.

43 procent badanych wolałoby dwa i pół raza wyższą stawkę godzinową zamiast wolnej niedzieli. Przeciwnego zdania jest 29 procent respondentów. 28 procent pytanych zaznaczyło opcję „ani się zgadzam, ani się nie zgadzam”.

Przypomnijmy, zgodnie z ustawą, od 1 marca 2018 r. w kolejnych miesiącach będą dwie niedziele handlowe, w 2019 r. – jedna niedziela w miesiącu, a od 2020 r. zakaz handlu będzie obowiązywał już we wszystkie niedziele (z pewnymi odstępstwami).

Czytaj też:
Ograniczenie handlu w niedzielę wchodzi w życie. Sprawdź, kiedy sklepy będą zamknięte


Sebastian Starzyński jest prezesem ABR SESTA i TakeTask. Od ponad 20 lat zajmuje się badaniem środowiska zakupowego, zachowań zakupowych konsumentów, analizą rozwoju nowych technologii oraz e-commerce. Sebastian Starzyński od lutego 2013 r. jest także członkiem Rady Nadzorczej „AWR Wprost” Sp. z o.o.

Źródło: taketask.com