Grycan zmuszony do zamknięcia części lokali. To efekt ustawy o zakazie handlu w niedziele

Grycan zmuszony do zamknięcia części lokali. To efekt ustawy o zakazie handlu w niedziele

Punkt Grycan w stołecznej Arkadii
Punkt Grycan w stołecznej Arkadii Źródło: Facebook / Grycan
– Zakaz handlu w niedzielę źle wpłynął na wyniki Grycana, dlatego firma będzie zamykać punkty w centrach handlowych i szuka innych kanałów dystrybucji w sieciach handlowych, z którymi wcześniej nie współpracowała, poinformował w rozmowie ISBnews.tv założyciel marki Grycan.

Marka Grycan – Lody od pokoleń jest obecna na polskim rynku od 2004 r. W ciągu 15 lat istnienia firma Grycan rozwinęła największą rodzinną sieć lodziarnio-kawiarni firmowych nie tylko w Polsce, ale i w Europie. Obecnie liczy już ponad 150 lokali. Już wkrótce część z nich zostanie zamknięta. Powód? Ustawa o  w niedzielę.

– Ograniczenie handlu w niedzielę źle wpłynęło na nasze wyniki. Mamy dużo mniejsze obroty i musimy bronić się, żeby wystarczyło na czynsz. Walczymy w firmie o to, żeby nie zwalniać ludzi i nie robić restrukturyzacji, bo mamy doskonałych pracowników. Staramy się dać im inne stanowiska pracy. W niedziele zatrudnialiśmy wielu studentów. Niestety, teraz już nie przyjmujemy ich do pracy – powiedział Zbigniew Grycan w rozmowie z ISBnews.tv.

Większość lokali Grycana zlokalizowana jest w centrach handlowych, więc zakaz handlu szczególnie dotknął właśnie te punkty. – Generalnie poradziliśmy sobie lepiej niż konkurencyjna branża gastronomiczna, chociaż zanotowaliśmy spadki 1-3 proc. w porównaniu do roku ubiegłego. Oczywiście, są lokale, które radzą sobie lepiej, ale i takie, w których niedziela była podstawowym dniem sprzedaży – tłumaczył dyrektor generalny firmy Grycan Marcin Snopkowski.

Nie zmienia to faktu, że wiele punktów nie wyrabia satysfakcjonujących obrotów, które pokrywałyby wszystkie opłaty. – Jesteśmy zobligowani umowami, ale gdy ich terminy będą się kończyć, będziemy zamykać punkty w centrach handlowych. Już zostały zamknięte dwa. Teraz szukamy innych kanałów dystrybucji w sieciach handlowych, z którymi wcześniej nie współpracowaliśmy – zapowiedział założyciel marki.

Marcin Snopkowski podkreślił, że jedynie 1/3 lokali w centrach handlowych generuje takie obroty, że mogą być otwarte w niedzielę. – Przyglądamy się wszystkim lokalizacjom. Zamknęliśmy te, które stały się mocno nierentowne. Zastanawiamy się też, co się wydarzy, gdy zakaz handlu objąłby wszystkie niedziele. Mamy przygotowane modele biznesowe i przeliczamy, w których lokalach będziemy mieli problem w rentownością – podkreślił.

Czytaj też:
Andruszkiewicz: Śledziły mnie dwa samochody. Wokół ministerstwa mogą aktywne być obce służby